تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۹
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۶۷۹۵۰
نیکزاد در تشریح نشست با نمایندگان دهلران و تربت حیدریه:

شرکت ساخت مکلف به ارائه توجیه فنی آزادراه زال - چیلات شد/ تخصیص ۴ هزار میلیارد ریال برای تکمیل جاده تربت حیدریه به خواف

‌می‌متالز - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشستی با دستگاه‌های اجرایی آخرین وضعیت جاده تربت حیدریه به خواف و موضوع ماده ۲۳ راه آهن اندیمشک به دهلران و آزادراه زال و چیلات را پیگیری کرد.

به گزارش می‌متالز، علی نیکزاد ثمرین با اشاره به نشست امروز (یک شنبه ۲۶ تیرماه) با برخی از مسئولان اجرایی درخصوص پیگیری موضوع ماده ۲۳ راه آهن اندیمشک به دهلران و آزادراه زال و چیلات گفت: در این نشست که بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران و دره شهر، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند؛ مشکلات این پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که در مهلت تعیین شده اقدامات لازم توسط مسوولان مذکور جهت رفع مشکلات این پروژه انجام شود.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: دراین نشست مقرر شد شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور توجیه فنی و اقتصادی آزادراه زال - چیلات را تهیه و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دهد. همچنین مقرر شد با پیگیری نماینده حوزه انتخابیه مطالعات و مجوز زیست محیطی و پدافند غیرعامل این آزادراه اخذ و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد. سازمان برنامه و بودجه متعهد شد پس از دریافت این مطالعات و مجوز‌ها با برگزاری کمیسیون ماده ۲۳، صدور مجوز ماده ۲۳ برای این پروژه را با توجه به توافق صورت گرفته بین دو دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق با نظر مساعد بررسی نماید.

وی افزود: همچنین مقرر شد شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، توجیه فنی و اقتصادی راه آهن اندیمشک- دهلران را تهیه و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دهد و مقرر شد با پیگیری نماینده حوزه انتخابیه مطالعات، مجوز زیست محیطی و پدافند غیرعامل این طرح اخذ و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه متعهد نیز شد پس از دریافت این مطالعات و مجوز‌ها با برگزاری کمیسیون ماده ۲۳، صدور مجوز ماده ۲۳ برای این پروژه را بررسی نماید.

وی بیان کرد: همچنین نشستی نیز برای پیگیری جاده تربت حیدریه به خواف با حضور محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و نمایندگانی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد و و در این نشست مشکلات این پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که در مهلت تعیین شده اقدامات لازم توسط مسئولان مذکور جهت رفع مشکلات این پروژه انجام شود.

نایب رئیس مجلس افزود: در این نشست مقرر شد مشاور طرح، برآورد دقیق هزینه‌های موردنیاز برای تکمیل این طرح را خطاب به ایمیدرو و شرکت تامین و توسعه زیرساخت‌های شرق ایران اعلام نماید و در هر مرحله از پرداخت صورت وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح را به ایمیدرو و شرکت تامین و توسعه زیرساخت‌های شرق ایران اعلام نماید، همچنین در هر مرحله در حد فاصل دو پرداخت، ذیحسابی شرکت ساخت سهم ۵۰ درصدی ایمیدرو و شرکت تامین و توسعه زیرساخت‌های شرق ایران را به صورت مکتوب گواهی نماید.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا پایان سال فعلا ۴ هزار میلیارد ریال توسط شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور و شرکت تامین و توسعه زیرساخت‌های شرق ایران تامین گردد و مقرر شد شرکت ساخت، احداث این پروژه را از دو سمت (قطعات یک و ده) اجرا نماید.

نیکزاد بیان کرد: پیمانکاران طرح متعهد شدند در قبال پرداخت تعهدات خود به میزان ۳ هزار میلیارد ریال طرح را اجرا نمایند و همچنین مقرر شد شرکت ساخت، برنامه زمانبندی احداث طرح را ارائه نماید.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده