تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۸
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۶۶۵۶۱
سرویس خبر : انرژی
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد:

پیگیری مستمر استاندار یزد برای انتقال آب خلیج‌فارس به استان؛ به شرط واگذاری یکی از معادن

‌می‌متالز - مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد از عزم جدی استاندار برای انتقال آب خلیج فارس طی ۲ سال آینده به این استان، منوط به تحقق ابتکار اختصاص یکی از معادن استان به این امر، خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی صالحی روز شنبه افزود: برای تامین هزینه هشتاد هزار میلیارد تومانی انتقال آب خلیج فارس، پیشنهاد اختصاص منافع یکی از معادن بزرگ استان به این امر حیاتی که مهم‌ترین راهبرد استان است داده شده که البته تحقق آن منوط به حمایت و اخذ مصوبه‌های لازم از دولت است.

وی مهمترین برنامه حوزه کاری استان را همین انتقال آب اعلام کرد و اظهار داشـت: در صورت فراهم شدن شرایط و اجرایی شدن آن، مردم تلاشگر یزد می‌توانند حتی تا ۲ سال آینده شاهد رسیدن آب خلیج فارس به استان باشند.

راه‌اندازی شرکت هواپیمایی "یزد ایر" در استان

وی یکی دیگر از اقدامات استان که با رایزنی‌های زیاد با مسوولان ذیربط محقق شده را عقد قرارداد با شرکت ماهان برای خرید چند فروند هواپیمای مسافری اختصاصی برای استان اعلام و تاکید کرد: این، اقدامی بی‌سابقه در استان یزد به شمار می‌آید که برای حوزه گردشگری استان حیاتی و راهبردی است.

صالحی با تاکید بر تامین هزینه‌های این اقدام از سوی استان اضافه کرد: شرکت هواپیمایی "یزد ایر" در اوایل پاییز رسمیت می‌یابد که این تحولی چشمگیر برای حوزه خطوط هوایی استان است.

اجرای طرح ابتکاری و بی‌سابقه سند تحولی استان یزد

وی تهیه سند تحولی استان برای سالجاری را از دیگر اقدامات اخیر اعلام کرد و با بی سابقه خواندن اجرای این طرح ابتکاری در ۴۰ سال گذشته مبنی بر داشتن برنامه مدون و عملیاتی برای سال کاری یادآور شد: این سند چشم انداز، تحولات استان در سال ۱۴۰۱ را در ۱۰ محور اولویت دار تبیین کرده و قرار است فاز‌های بعدی این سند و سند‌های تحولی شهرستان‌ها نیز در آینده بسیار نزدیک رونمایی شود.

وی تاکید کرد: این اقدام، اقدامی ابتکاری و نوآورانه در سطح کشور است.

پیگیری خرید واگن‌های جدید قطار برای یزد

مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد گفت: با پیگیری‌های استاندار و رایزنی با مسوولان راه آهن کشور، یک قطار به مسیر یزد به تهران نیز اضافه خواهد شد ضمن آنکه طرح‌های دیگر ریلی در دستور است که در صورت نهایی شدن اعلام خواهد شد.

وی همچنین گفت: خرید واگن‌های قطار سریع السیر و مناسب با شان مردم استان نیز از برنامه‌هایی است که به صورت استانی در حال پیگیری است که امیدواریم بتونیم اخبار خوبی را در این رابطه به مردم استان اعلام کنیم.

واریز یکهزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به حساب استان

وی در ادامه یادآور شد: برای اولین بار در طول سال‌های پس از انقلاب با پیگیری شبانه روزی استاندار یزد، یکهزار میلیارد تومان به صورت نقد از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به حساب استان واریز شد که اقدامی بی سابقه است.

وی از پیگیری‌ها برای راه اندازی عملیاتی قطار یزد -اقلید تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد که ارتباط ریلی میان مثلث گردشگری ایران یعنی استان‌های یزد، فارس و اصفهان را برقرار می‌کند.

اجرای خط پدافندی آب

وی اجرای خط پدافندی آب را از دیگر اقدامات و ابتکارات بسیار مثبت استان در این دولت اعلام کرد و اظهار داشت: این خط می‌تواند تاب آوری استان یزد برای تامین آب شرب را در مواقع بحران و اضطراری از ۲۴ ساعت به ۱۰ روز افزایش دهد.

به گفته وی قرار بود این طرح، هشت ماهه اجرایی شود که با اقدامی جهادی دست اندرکاران امر به ۲ ماه کاهش یافت و در آینده بسیار نزدیک عملیاتی می‌شود.

وی هزینه اجرای این طرح را قریب به یکهزار میلیارد تومان اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

عناوین برگزیده