تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۶۶۷۱۹
سرویس خبر : انرژی

افزایش بارش‌ها در حوضه آبریز خلیج‌فارس

‌می‌متالز - هرچند وضعیت بارندگی کشور کاهشی بوده؛ اما پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب نشان می‌دهد که حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان طی این هفته و هفته آینده شاهد بالاترین میزان بارش خواهند بود.

به گزارش می‌متالز، براساس گزارش تازه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو طی هفته جاری، در جنوب و جنوب‌شرق کشور وقوع بارش‌هایی پیش‌بینی می‌شود. همچنین پیش‌بینی شده است که در سومین هفته تیرماه، بارش‌هایی درمناطق جنوب شرق کشور دیده خواهد شد.

طی این هفته بیشینه بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان ۴۷ میلی‌متر و متوسط محدود به یک‌میلی‌متر بود که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است. در ضمن وضعیت بارش در حوضه آبریز مرزی شرق از بیشینه بارش ۲۱میلی‌متری و متوسط محدوده یک‌میلی‌متری حکایت دارد.

این هفته حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش ۹میلی‌متری داشت که متوسط محدوده ندارد. وضعیت بارش در حوضه آبریز دریای‌خزر هم بیشینه ۲میلی‌متری و بدون متوسط محدوده بارش است. در هفته جاری دو حوضه آبریز فلات دریاچه ارومیه و قره‌قوم هیچ میزان بارشی ندارند. طی این هفته از مجموع ۳۰حوضه آبریز درجه۲ کشور، ۱۸حوضه بدون بارش هستند.

اما حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان که در هفته منتهی به ۲۴تیرماه شاهد بالاترین میزان بارش بود، در هفته منتهی به ۳۱تیرماه هم شاهد بیشترین میزان بارش خواهد بود، به گونه‌ای که بیشینه بارش ۲۸میلی‌متری و متوسط محدوده یک‌میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده