تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۶۶۵۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

سود معاملات فولاد در ماه ژوئن کاهش یافت

‌می‌متالز - با توجه به کاهش قیمت فولاد و کاهش قیمت مواد خام، دمای بالا و هوای بارانی، باعث کاهش تقاضا و کاهش سود تولید فولاد در کارخانه‌ها شده است.

بررسی میزان تولید و سود فولاد در ماه ژوئن

به گزارش می‌متالز، از آنجایی که قیمت فولاد به میزان قابل توجهی نسبت به مواد خام کاهش یافته است، سود فولاد در ماه ژوئن به کاهش خود ادامه داد. شرکت اطلاعات و فناوری بازار فلزات شانگ‌های (SMM) در روز جمعه (۸ ژوئیه) اعلام کرد فعالان بازار انتظار دارند سود فولاد در اواخر جولای اندکی بهبود یابد.

شرکت اطلاعات و فناوری بازار فلزات شانگ‌های (SMM) در روز جمعه (۸ ژوئیه) گزارش داد بر اساس چرخه موجودی واقعی مواد خام نگهداری شده توسط کارخانه‌های فولاد، قیمت سنگ آهن در ماه ژوئیه کاهش یافته و قیمت کک و قراضه فولای به طور قابل توجهی افت کرده است. بررسی‌ها نشان داد قیمت کک نسبت به ماه قبل بیش از ۴۰۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

با توجه به گزارش شرکت اطلاعات و فناوری بازار فلزات شانگ‌های (SMM)، بر اساس مدل هزینه SMM، هزینه تولید فولاد توسط کارخانه‌های فولادی در ماه ژوئن حدود ۲۰۰ یوان در هر تن در مقایسه با ماه می‌کاهش یافته است. در حالی که قیمت انواع مختلف محصولات فولادی نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بنابراین، در شرایطی که قیمت فولاد سریعتر از قیمت مواد خام کاهش یافته، سود محصولات فولادی نیز در ماه ژوئن حدود ۲۰ تا ۶۰ یوان در هر تن افت کرده است.

شرکت اطلاعات و فناوری بازار فلزات شانگ‌های (SMM) معتقد است که بعید به نظر می‌رسد سود فولاد به طور محسوس در ماه ژوئن بهبود یابد، زیرا ژوئن فصل سنتی خارج از فصل صنعت فولاد است. دمای بالا و هوای بارانی بر حمل و نقل و پیشرفت پروژه‌های ساختمانی تأثیر می‌گذارد و تقاضای کلی را در بر می‌گیرد. از سوی دیگر، تعمیر و نگهداری بیشتر کوره بلند توسط کارخانه‌های فولادی باعث کاهش قیمت مواد خام می‌شود، در نتیجه کاهش قیمت مواد خام نیز منجر به کاهش هزینه‌های فولاد خواهد شد. SMM معتقد است با توجه به تاثیر نزولی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بین دیگر عوامل، کاهش قیمت فولاد در ماه ژوئن بیشتر خواهد بود.

با این وجود، در اواخر ماه ژوئن، با آزاد شدن تقاضا در صنعت زیرساخت پس از راه اندازی پروژه ها، ممکن است تقاضا برای فولاد بهبود یابد. در عین حال، با کاهش تولید توسط کارخانه‌های بزرگ فولادسازی، سود کارخانه‌های فولاد کمی بهبود خواهد یافت.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده