تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۶۶۶۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۴ هزار تن میعانات گازی از گمرک پارس جنوبی صادر شد

‌می‌متالز - یکی از محصولات مهم پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی میعانات گازی است که در سه ماه نخست امسال افزون بر ۶۴ هزار تن به ارزش بیش از ۳۳ میلیون دلار صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، یکی از سیاست‌های مهم دولت توجه به توسعه صادرات است که در این راستا استان بوشهر نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کند.

استان بوشهر با داشتن بنادر متعدد و گمرکات تخصصی در نوار ساحلی خلیج‌فارس، ظرفیت‌ها مهم تجاری و صادراتی فراهم کرده است که نقش ارزنده‌ای در این عرصه دارد.

۷.۶ میلیون تن کالا به ارزش ۴ میلیارد دلار از استان صادر شد

گزارش گمرکات استان بوشهر حاکی است در سه ماه نخست امسال افزون بر ۷.۶ میلیون تن به ارزش ۴ میلیارد دلار انواع محصولات از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر افزایش ۲۰ درصدی صادرات در سه ماه نخست امسال از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل را یادآور شد و اظهار داشت: صادرات از گمرکات استان بوشهر در سه ماه نخست امسال از لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

علی سلیمانی میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی‌جات را از جمله محموله‌های صادراتی دانست و بیان کرد: عمده محموله‌ها به چین، قطر، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، نیجریه، سودان، موزامبیک، ترکیه، ساحل عاج و پاکستان صادر شده است.

۲۵۳ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید شد

منطقه پارس جنوبی نقش مهمی در تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری دارد که به گفته مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تولید گاز و میعانات گازی در این مجموعه افزایش یافته است.

احمد باهوش از تکمیل تأسیسات زیرساخت‌های اسکله صادراتی و افزایش صادرات میعانات گازی، گوگرد و دیگر محصولات جانبی پالایشگاه‌های پارس جنوبی خبر داد و افزود: سال قبل ۲۵۳ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی تولید و ۱۹۵ میلیارد مترمکعب گاز فرآوری شد.

وی پایداری و افزایش تولید و صادرات در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید و صادرات محصولات جانبی مانند پروپان، بوتان، میعانات گازی و گوگرد دانه‌بندی شده نقش اصلی و بسیار راهبردی در صادرات این محصولات مهم ایفا می‌کند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اضافه کرد: با تکمیل واحد‌های شیرین‌سازی و ذخیره‌سازی گاز مایع در پالایشگاه‌های سایت ۲ پارس جنوبی امکان افزایش تولید و صادرات محصولات جانبی فراهم می‌شود.

۶۴ هزار تن میعانات گازی پارس جنوبی صادر شد

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی نیز با اشاره به صادرات سه ماه نخست امسال از این منطقه خاطر نشان کرد: در سه ماه نخست امسال بیش از ۳.۵ میلیارد دلار انواع محموله‌ها از منطقه پارس جنوبی صادر شده است.

امیر عباس حمیدی صادرات بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی در سه ماه نخست امسال را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: ۳.۵ میلیارد دلار در این مدت از گمرک پارس جنوبی صادر شده که محصولات تولیدی صنایع گازی و مجتمع‌های پتروشیمی از جمله محموله‌های صادراتی است.

وی یکی از محصولات مهم پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی را میعانات گازی دانست و افزود: در سه ماه نخست امسال افزون بر ۶۴ هزار تن میعانات گازی پارس جنوبی به ارزش بیش از ۳۳ میلیون دلار صادر شده است.

میدان گازی پارس جنوبی در خلیج‌فارس مشترک بین دو کشور ایران و قطر مهم‌ترین میدان گازی جهان است.

میدان گازی پارس جنوبی با ساحل بندر عسلویه استان بوشهر فاصله ۱۰۵ کیلومتری دارد که ۵۰ درصد ذخایر گاز کشور در خود جای داده است.

این میدان گازی مهم‌ترین و ارزشمندترین منبع اقتصادی و ثروت و گنجینه عظیم و بی‌نظیر ملی به‌شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده