تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۰۷۵۴۸
سرویس خبر : انرژی

۳۱۰ میلیون تن میعانات گازی از ‌پارس جنوبی در یکسال اخیر صادر شد

می متالز - سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی یارس جنوبی از صادرات بیش از ۱۹ میلیون تن کالا از گمرک پارس جنوبی به ارزش ۵.۶ میلیارد دلار خبر داد .

به گزارش می‌متالز، امیرعباس حمیدی با اشاره به اینکه تولید، اشتغال و صادرات از ویژگی‌های صنایع پارس جنوبی است اظهار داشت: صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌های گازی و صنایع پایین دستی در منطقه پارس جنوبی راه‌اندازی شده که تولیدات آن ضمن تامین نیاز‌های داخلی بخشی از آن صادر می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه در اوج تحریم‌های ظالمانه دشمنان فعالیت صادراتی ادامه دارد افزود: در یک سال گذشته ۱۹ میلیون تن انواع محصولات و کالا‌ها به ارزش ۵ میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی به کشور‌های مختلف صادر شد.

سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از صادرات ۳۱۰ میلیون تن میعانات گازی از گمرک پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: این محصول تولیدی از صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پارس، به ارزش ۱۲۳.۵ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.

حمیدی، صادرات غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی را ۱۶ میلیون تن دانست و بیان کرد: این محموله‌های صادراتی به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۹ به کشور‌های مختلف صادر شده است.

وی محصولات صادراتی را شامل متانول، پرپان، بوتان، پلی‌اتیلن، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد، استایرن و دیگر محصولات دانست و افزود: این محصولات به کشور‌های مختلف آسیایی، اروپایی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، کاهش ۴۳ درصدی واردات در یک سال گذشته از طریق گمرک منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این مدت بیش از ۷۶ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار از طریق گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی وارد کشور شده است که ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده