تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۶۶۷۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فرمانداری مشهد از تعدیل نیرو در یک واحد صنعتی جلوگیری کرد

‌می‌متالز - معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد گفت: با مداخله فرمانداری مشهد از تعدیل نیرو در یک کارخانه سیمان با دلایل غیرموجه در این شهرستان جلوگیری شد.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم رسولی مقدم روز یکشنبه افزود: تعدادی از کارگران این مجموعه صنعتی با مراجعه به فرمانداری مشهد اعلام کردند، کارخانه یاد شده به دلیل کاهش تولید به تعدادی از آنان مرخصی اجباری داده است.

وی گفت: با پیگیری فرمانداری نیز مشخص شد دلیل این مرخصی‌های اجباری عدم نیاز کارخانه سیمان به همه نیروی کار خود در شرایط کنونی بوده است که این موضوع دلیل منطقی و موجه تشخیص داده نشد.

معاون فرماندار مشهد خاطر نشان کرد: از طرفی شغل این کارگران به عنوان مشاغل سخت و زیان آور است، اما این مساله در پرداختی شغلی آن‌ها لحاظ نشده است.

رسولی مقدم اظهار داشت: این واحد تولیدی ۱۱۶ نیروی کار دارد و در شرایط کنونی کارفرما اعلام کرده به ۹۰ نفر بیشتر نیاز ندارد، اما نباید فراموش کرد در مقطعی حتما کارخانه به این تعداد نیرو نیاز داشته است، مسوولان کارخانه به جای تعدیل نیرو باید شرایط را مدیریت کنند.

وی گفت: کارخانه سیمان یاد شده با چالش مالی و اقتصادی خاصی مواجه نیست و از بازار فروش و تولید مناسبی نیز برخوردار است.

رسولی مقدم موضع فرمانداری را رعایت توام حقوق کارفرما و کارگر دانست و افزود: مدیران کارخانه با فرماندار مشهد جلساتی داشته اند و تصمیم لازم اتخاذ شده است.

همچنین به گزارش فرمانداری مشهد، پیرو مشکلات یاد شده جلسه‌ای میان فرماندار و مدیرعامل کارخانه سیمان برگزار و مصوب شد؛ کارگران موجود در کارخانه به فعالیت خود ادامه دهند، حق و حقوق کارگران طبق قانون کار پرداخت و مرخصی اجباری کارگران نیز حذف شود.

چهار هزار و ۴۳۸ واحد صنعتی و معدنی نیز سطح شهرستان مشهد دایر است که سه هزار و ۷۵۹ واحد از این تعداد در بخش صنعت، ۵۱۰ واحد در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و ۱۶۹ واحد نیز در بخش معدن فعالیت دارند.

شهرستان مشهد با ۳.۸ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده