تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۰۶
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۶۶۷۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بر اساس نظرسنجی از ۲۷کشور مشخص شد

تورم؛ مهم‌ترین نگرانی جهانی

‌می‌متالز - نتایج یک نظرسنجی نشان داد تورم به مهم‌ترین موضوع نگرانی مردم دنیا تبدیل شده و ۶۶درصد مردم دنیا معتقدند اوضاع اقتصادی کشورشان بد است.

به گزارش می‌متالز، نتایج نظرسنجی انجام‌شده از سوی موسسه ایپسوس نشان داد تورم برای سومین ماه متوالی در صدر مشکلات و نگرانی‌های مردم دنیا قرار داشته است. ۳۷درصد مردم در ۲۷کشور که هدف نظرسنجی ماه ژوئن قرار داشته اند، گفته اند تورم مهم‌ترین مشکلی است که کشورشان با آن مواجه است. این رقم نسبت به ماه قبل ۳درصد افزایش داشته است. نگرانی از تورم در دنیا طی یازدهمین ماه متوالی افزایش یافته است. افزایش فزاینده نگرانی مردم دنیا از تورم در حالی است که با بحران هزینه‌های زندگی در دنیا مواجه هستیم و نرخ تورم در بسیاری از اقتصاد‌ها رو به افزایش دارد. از جمله کشور‌هایی که تورم در آن‌ها مهم‌ترین موضوع نگرانی مردم شده است، عبارتند از: آرژانتین، استرالیا، بلژیک، کانادا، فرانسه، آلمان، انگلیس، لهستان، آمریکا و ترکیه.

بر اساس این نظرسنجی مسائل اقتصادی مهم‌ترین موضوع نگرانی مردم دنیا در ماه ژوئن بوده و پس از تورم که با ۳۷درصد در صدر قرار داشته است، فقر و نابرابری اجتماعی با ۳۱درصد و بیکاری با ۲۸درصد به ترتیب مهم‌ترین عوامل نگرانی مردم بوده اند. همچنین ۶۶درصد مردم دنیا معتقدند اوضاع اقتصادی کشورشان بد است. البته در برخی کشور‌ها مثل هند، اسپانیا و ایتالیا خوش بینی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی افزایش یافته است. دو نفر از هر سه نفری که مورد سوال قرار گرفته اند؛ یعنی حدود ۶۴درصد مردم دنیا گفته اند کشورشان در مسیر درستی هدایت نمی‌شود. این رقم برای کشوری مثل پرو ۹۲ درصد، آرژانتین ۸۵درصد و آفریقای جنوبی ۸۱درصد است. درحالی‌که نگرانی‌ها از اوضاع اقتصادی افزایش یافته است، شاهد کاهش نگرانی‌ها نسبت به کرونا بوده ایم. نگرانی مردم دنیا از کرونا برای یازدهمین ماه متوالی کاهش یافته و ۴درصد نسبت به ماه مه کمتر شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده