تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۶۷۲۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خوزستان در بحث معدن تخصصی در رتبه‌های آخر کشور است / استخراج سالانه حدود ۱۶.۵ میلیون تُن مواد معدنی در خوزستان

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: سالانه حدود ۱۶.۵ میلیون تُن مواد معدنی در خوزستان استخراج می‌شود که موجب اشتغال پنج هزار نفر شده است.

به گزارش می‌متالز، رضا فتوحی در نشست بیستمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان دارای ۲۷۳ معدن دارای پروانه بهرهبرداری است که تنها ۱۰۰ معدن فعال است.

او با بیان اینکه ۱۲ معدن سنگ و گچ در خوزستان وجود دارد که از این تعداد هشت معدن فعال است، گفت: ۱۰ معدن قیر طبیعی در خوزستان وجود دارد که با توجه به اهمیت و نیاز خوزستان به این معادن باید به صورت فنی بهره برداری شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: در خوزستان بخش تولید نمک معدنی بسیار فعال و موفق است.

خوزستان در بحث معدن تخصصی در رتبه‌های آخر کشور است

جانشین استاندار خوزستان با بیان اینکه ۸۲ درصد نفت و گاز و ۴۲ درصد درآمد کشور در خوزستان تولید می‌شود، بیان کرد: خوزستان در بحث معدن تخصصی در رتبه‌های آخر کشور است.

او ادامه داد: نظام مهندسی معدن خوزستان بالغ بر هزار عضو دارد که با این تعداد عضو باید بهره برداری تخصصی در استان انجام شود و اثر گذاری موثری را در تولید ثروت داشته باشیم.

فتوحی بیان کرد: برای شناسایی معادن شرق و شمال شرق خوزستان باید اقدام‌های موثرتری انجام شود و از متولیان این بخش خواستاریم با توجه به ارزش افزوده و با کمک شرکت‌های دانش بنیان درآمدزایی خوبی در این بخش ایجاد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه در خوزستان نیاز به طرح جامع معدنی است، افزود: خوزستان در تولید فرآورده جدید مواد معدنی دریایی ظرفیت بسیار خوبی دارد.

لازم به ذکر است که بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران روز سه‌شنبه به میزبانی خوزستان در هتل پارس اهواز گشایش یافت و امروز چهارشنبه به کار خود پایان داد.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده