تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۶۷۶۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
اجلاس سالانه نظام مهندسی مهندسی معدن ایران

گزارش کامل بیستمین اجلاس سالانه نظام مهندسی معدن ایران-تیرماه ۱۴۰۱-اهواز

‌می‌متالز - صبحگاه روز سه شنبه مورخ بیست و یکم تیرماه ۱۴۰۱ مراسم افتتاحیه بستمین اجلاس سالانه نظام مهندسی معدن ایران با حضور مقامات دولتی و خصوصی و هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان‌ها به مدت دو روز در هتل پارس شهر اهواز آغاز به کار نمود.

به گزارش می‌متالز، در ابتدا با خوش آمدگویی و سخنرانی به شرح ذیل مهندس حرمتی رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان خوزستان مراسم افتتاحیه آغاز گردید.

مهندس حرمتی در این آیین با بیان اینکه قوانین سازمان نظام مهندسی و قوانین معدنی کشور از معدنکاران و فعالان این حوزه حمایت نمی‌کند، گفت: امروز با وجود دانش آموختگان و فعالان این حوزه باز هم‌مشکل داریم که نشان دهنده مشکل در قوانین است..............

عبدالرضا حرمتی تحول در بخش معدن خوزستان را خواستار شد و افزود: دنیا منتظر ایران نخواهد ماند تا قوانین ما عوض شود؛ اگر اصلاحات در بخش معدن را انجام ندهیم پیشرفتی رخ نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه باید قوانین را به روز کنیم و از ظرفیت‌ها استفاده کنیم ادامه داد: ۲۵ سال پیش خوزستان را یک استان معدنی نمی‌دانستند، اما امروز شرایط فعالیت در معادن استان بهتر شده است.

سپس مراسم افتتاحیه بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران با خوش آمدگویی و سخنرانی به شرح ذیل دکتر رضا بستامی، رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، به طور رسمی افتتاح گردید.

دکتر رضا بستامی در بیستمین اجلاس هیات عمومی نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه ۱۲ هزار پروانه بهره برداری معدن صادر شده است افزود: عمر سازمان نظام مهندسی معدن بیش از ۲۰ سال است و وارد دهه سوم عمر نظام مهندسی معدن شده ایم و این سازمان تنها تشکل معدنی است که دارای قانون مصوب است، سازمان نظام مهندسی معدن تاکنون ۴۴ هزار عضو حقیقی و حقوقی دارد.

وی گفت: تمام نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند تا از ظرفیت معدن در سطح کشور به درستی استفاده شود، امید است برگزاری این اجلاس برنامه و خط راهی برای این سازمان و حوزه معدنی کشور باشد.

سخنرانی دکتر نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در مراسم افتتاحیه بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران

امیر حسین نظری در بیستمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: بخش خصوصی به دلیل اینکه بخش اکتشاف هزینه بر است و دارای خطر پذیری (ریسک) است در این حوزه سرمایه گذاری نکرده است.

وی گفت: قانون معادن، دولت را مکلف کرده در حوزه اکتشاف اعتبار و بودجه در نظر بگیرد.

نظری افزود: اینکه خوزستان در معادن فلزی تاکنون حرفی برای گفتن نداشته قابل قبول است، اما در سایر معادن جزو استان‌های معدن خیز است.

رییس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه مناطق شمالی خوزستان مستعد اکتشاف هستند، ادامه داد: ضروری است مسوولان سازمان ایمیدرو در وزارت صمت نسبت به این قضیه یک تصمیم جدی بگیرند تا بتوانیم سهمی را از بودجه سالیانه اکتشاف به خود اختصاص دهیم.

نظری بیان کرد: سهم خوزستان از تولید ناخالص داخلی استان در حوزه معدن ۷۰ درصد است.

وی با بیان اینکه بیشتر معادن خوزستان شن و ماسه هستند، افزود:در حوزه معادن دریایی خوزستان در سال‌های اخیر کار‌های خوبی شده، و در حوزه معادن نمک با تولید یک میلیون تن در سال و تامین نیاز شرکت‌های پتروشیمی منطقه کار‌های ارزنده‌ای شده است.

وی گفت: فعالیت خوب خوزستان در این بخش باعث شده تا از واردات نمک به استان و کشور تا اندازه‌ای بی نیاز شویم؛ بیشترین واردات نمک دریایی از کشور استرالیا انجام می‌گرفت.

نظری افزود: خلیج فارس ظرفیت بسیار خوبی در برداشت نمک دریایی دارد و این ظرفیت ارزشمند موجود است.

رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن در حوزه استخراج باید حضور پررنگی را داشته باشد، به ویژه در حوزه ایمنی که در چند سال گذشته دچار خسارت‌هایی شده ایم و باید به این موضوع با حساسیت نگاه شود.

نظری ادامه داد: با توجه به اینکه در بخش معدن در حوزه تخریب سر و کار داریم نظام مهندسی باید به محیط زیست توجه ویژه داشته باشد و در کنار کار معدن باید به موضوع محیط زیست توجه شود.

وی افزود: حوزه فرآوری که یک موضوع مهم در صنعت معدن است، می‌تواند ارزش افزوده بالایی را در این بخش ایجاد کند، به عنوان مثال در حوزه نمک دریایی می‌توانیم به ماده معدنی لیتیوم دست پیدا کنیم، و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، اما به آن دست نیافته ایم.

نظری گفت: در حوزه فرآوری باید بهتر عمل شود و از خام فروشی جلوگیری کنیم.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: در قانون و مقررات با نواقصی روبه رو هستیم که باید به آن‌ها رسیدگی شود؛ در دادن مجوز‌های برداشت، قوانین شفاف و مدونی وجود ندارد و همواره در این بخش با انتقادات دستگاه‌های نظارتی روبه رو هستیم.

وی افزود: باید از معادن برای پشتیبانی از طرح‌های مختلف تولیدی و عمرانی استفاده کرد.


سخنرانی دکتر شکوری رییس انجمن مس ایران


نظام مهندسی معدن کشور این ظرفیت را دارد که بخشی از وظایف حاکمیتی به آن سپرده شود و وزارت صمت باید به این باور برسد...

بهرام شکوری ادامه داد: باید در ساختار نظام مهندسی معدن تغییراتی ایجاد شود تا خدمات خوبی در این زمینه به فعالان ارایه شود. آموزش باید در اولویت باشد تا خدمات کیفی از سوی این سازمان ارایه شود.

وی با بیان اینکه باید به جایی برسیم که معدن جایگزین نفت شود افزود: متاسفانه قوانین دست و پاگیری از جمله استعلام گیری در حوزه معدن وجود دارد که باید برطرف شوند. حسی برای تولید محصولات معدنی وجود ندارد و در مواردی وزارت صمت هم مشکلاتی برای فعالان ایجاد می­کند.. …………………

شکوری ادامه داد: بانک‌ها متاسفانه سند بهره برداری فعالان معدن را به عنوان وثیقه قبول ندارند این در حالی است که این موضوع در قانون تعریف شده است…………………………………………….

رییس انجمن مس ایران افزود: نیاز به ایجاد پنجره واحدی از سوی وزارت صمت برای معدن کاران است تا با استفاده از این پنجره واحد بتوان جلوی بسیاری از موازی کاری‌ها و اختلافات در حوزه معدن را گرفت.

سخنرانی دکتر علیشاهی مدیر جوان شرکت دانش بنیان شتابدهنده کانی بوم


اردلان علیشاهی مدیرعامل شتابدهنده کانی بوم با بیان مطالبی در خصوص علل عقب ماندگی صنعت معدن ایران، اطلاعات را ستون فقرات شکل‌گیری نوآوری در این صنعت دانست.

وی با اشاره به اینکه معادن تعداد زیادی داده تولید می‌کنند، اما از آن برای برنامه‌ریزی نمی‌توانند بهره لازم را ببرند، گفت تبدیل داده به اطلاعات نیازمند فرآیندها، سیستم‌ها و در نهایت تجزیه و تحلیل است، اما لازمه آن، آموزش کارشناسان، مسوولین فنی، اپراتور‌ها و تکنسین‌ها است و باید ابزار‌های لازم در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در ادامه به اقدامات کانی بوم به عنوان شتابدهنده تخصصی معدن و صنایع معدنی برای ایجاد تحول در صنعت معدن کشور پرداخت و مواردی از نوآوری‌های ارزش آفرینی را که توسط شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های کانی بوم در طول زنجیره ارزش معدن از اکتشاف گرفته تا فرآوری و صنایع پایین دستی و همچنین حوزه پشتیبانی نظیر تامین مالی، ساخت قطعات و تجهیزات استراتژیک و آموزش شکل گرفته است را بر شمرد.

علیشاهی افزود در صورت به کارگیری فناوری واقعیت گسترده برای آموزش و تربیت نیروی انسانی می‌توان از طریق قراردادن افراد در موقعیت‌های واقعی و شبیه‌سازی سناریوها، با ابتکار عمل سازمان نظام مهندسی معدن شاهد تحول در این بخش بود.

در پایان وی هدف شتابدهنده کانی بوم را از حضور در این اجلاس تقویت همکاری با ارکان سازمان نظام مهندسی معدن برای ارزش آفرینی در زنجیره ارزش معدن برشمرد و از آمادگی این شتابدهنده برای حمایت از طرح‌های نوآورانه‌ای که بتوانند راهکاری برای نیاز‌های صنعت معدن ارائه دهند از طریق سرمایه‌گذاری، ارائه خدمات مشاوره، شبکه‌سازی و همرسانی و همچنین فراهم کردن بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم برای استارتاپ‌های معدنی نظیر فضای کاری، آزمایشگاهی و کارگاهی خبر داد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن ایران که در سال گذشته منعقد شده است، به منظور ایجاد صندوق مشترک در سال ۱۴۰۱ اجرایی شود.

سخنرانی دکتر رضایی مدیر عامل شرکت صنعت، معدن و تجارت صفا


گروه صنعتی صفا با سابقه بیش از ۱۸۰ ساله و پشتوانه مدیریتی بیش از ۶۳ ساله خود، شامل مجموعه شرکت‌های مختلف و مستقر در استان‌های مختلف کشور بوده که در زمینه تولید مقاطع فولادی، سازه‌های فلزی، صنعت پلیمر، سیم و کابل، نوشت افزار، صنعت معدن و صنایع غذایی فعال می‌باشد. بزرگترین بخش این گروه در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی برای عرضه به بازار‌های داخلی و کشور‌های همسایه است که این مقاطع فولادی در راستای انتقال فرآورده‌های نفتی، انتقال آب و فاضلاب، صنایع خودرو سازی سبک و سنگین، پروفیل‌های خاص HSS جهت بلند مرتبه سازی در صنعت ساختمان و همچنین مقاطع فولادی حاصل نورد گرم از قبیل انواع تیرآهن، میل گرد و سایر موارد مشابه می‌باشد. بزرگترین و قدیمی‌ترین مجتمع‌های تولیدی این گروه در استان مرکزی بنام"شرکت لوله و پروفیل ساوه" و"شرکت نورد و لوله صفا" تاسیس شده که در جوار یکدیگر می‌باشند. ظرفیت تولید این کارخانجات ۳ میلیون تن در سال و فرصت اشتغال ۲۰۰۰ نفر بوده که تولید انواع مقاطع فولادی از قطر ۱۰ میلیمتر تا ۳۰۰۰ میلیمتر را با استفاده از مدرنترین خطوط تولید، با کیفیت مطلوب و مطابق استاندارد‌های بین المللی به بازار‌های داخل و خارج کشور عرضه می‌دارند. شروع بنیانگذاری صفا در سال ۱۳۴۷ و توسط آقای محمد رستمی صفا بوده که با تجربه و مدیریت ۶۰ ساله ایشان، به بزرگترین گروه صنعتی خاورمیانه تبدیل شده است.

شرکت سازه‌های فلزی و ماشین آلات صنعتی صفا (انواع سازه‌های فولادی، ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی، جرثقیل‌های سقفی و دروازه ای، دکل‌های مخابراتی و رادیو تلویزیونی، ساخت ماشین آلات تولیدی نورد لوله و پروفیل و ادوات کشاورزی)، لوله و پروفیل آمل، کارخانه نورد و لوله صفا طوس در مشهد، شرکت صنعت پلیمر اهواز (کامپاند‌های پلی الفینی و مواد اولیه پوشش لوله‌های فولادی)، قلم خودکار صفا، سیم و کابل اهواز، مواد غذایی حامیران، از دیگر کارخانجات گروه صفا می‌باشند. مرکز علمی کاربردی صفا نیز برای آموزش کاربردی کارکنان و فرزندان آن‌ها تحت نظر وزارت علوم تحقیقات فناوری تاسیس شده است.

طرح‌های توسعه‌ای و جدید گروه صنعتی صفا عبارتند از: کارخانه نورد سنگین، کارخانه نورد سبک، نورد و لوله هرمز (کارون) بندعباس، صفا خودرو، صفا دیزل، نانوکاغذ سنگی صفا، فناوری نوآوری صفا و بالاخره صنعت معدن تجارت صفا.

شرکت صنعت معدن تجارت صفا در سال ۱۳۹۹ با خرید امتیاز و سابقه ۱۴ ساله شرکت علوم زمین هنگام تاسیس و با اخذ صلاحیت مالی فنی وارد دنیای معدن شده است. مدیر عامل این شرکت دکتر خلیل رضایی می‌باشد. هدف اصلی این شرکت تامین ماده اولیه مصرفی شرکت‌های گروه صفا یعنی آهن، مس، سرب، روی، لیتیوم، کبالت و کربنات کلسیم می‌باشد. در حال حاضر دو محدوده لیتیوم با وسعت حدود ۵۰۰ کیلومتر مربع برای این مجموعه ثبت شده و چندین محدوده مس، آهن، سرب و روی و کربنات کلسیم تحت بررسی و مطالعه برای تملک و مشارکت می‌باشد. در بخش اکتشاف معادن، مدیران و پرسنل شرکت دارای سابقه ۲۳ ساله بوده و هم اکنون درفعالیت‌های زیر مشغول به کار و آماده ارائه خدمات تخصصی به سایر مجموعه‌ها می‌باشند: ۱-سنجش از دور اکتشافی ۲- محدوده‌های معدنی و شناسایی مناطق مستعد و با پتانسیل محدوده‌ها ۳-پی‌جویی و شناسایی محدوده‌های معدنی ۴-بازدید و کارشناسی معادن ۵-مشاوره در زمینه حضور در مزایدات معدنی و انتخاب محدوده مناسب ۶-اجرای عملیات ژئوشیمیایی و ژئوفیزیکی ۷-ارائه خدمات آنالیز شیمیایی و تهیه و مطالعه مقاطع میکروسکوپی ۸-ارائه خدمات مشاوره انتخاب روش ژئوفیزیکی و انجام عملیات ژئوفیزیکی مگنتومتری و IP-RS۹- تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و توپوگرافی با استفاده از جی پی اس مولتی فرکانس و پهپاد ۱۰-ثبت موفق محدوده‌های معدنی ۱۱-مشاوره خرید و فروش معدن ۱۲-پتانسیل‌یابی پهنه‌های اکتشافی ۱۳- نگارش طرح اکتشاف و ارائه به نظام مهندسی.

سخنرانی دکتر فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان خوزستان


خوزستان دارای ۲۷۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری است که تنها ۱۰۰ معدن فعال است.

وی اضافه کرد: ۱۲ معدن سنگ و گچ در خوزستان وجود دارد که از این تعداد هشت معدن فعال است.

وی ادامه داد: ۱۰ معدن قیر طبیعی در خوزستان وجود دارد که با توجه به اهمیت و نیاز خوزستان به این معادن باید به صورت فنی بهره برداری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در خوزستان بخش تولید نمک معدنی بسیار فعال و موفق است.

خوزستان در بحث معدن تخصصی در رتبه‌های آخر کشور است


فتوحی با بیان اینکه ۸۲ درصد نفت و گاز و ۴۲ درصد درآمد کشور در خوزستان تولید می‌شود گفت: خوزستان در بحث معدن تخصصی در رتبه‌های آخر کشور است.

وی ادامه داد: نظام مهندسی معدن خوزستان بالغ بر هزار عضو دارد که با این تعداد عضو باید بهره برداری تخصصی در استان انجام شود و اثر گذاری موثری را در تولید ثروت داشته باشیم.

فتوحی گفت: برای شناسایی معادن شرق و شمال شرق خوزستان باید اقدامات موثرتری صورت گیرد، و از متولیان این بخش خواستاریم با توجه به ارزش افزوده و با کمک شرکت‌های دانش بنیان درآمد زایی خوبی در این بخش ایجاد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه در خوزستان نیاز به طرح جامع معدنی است، افزود: خوزستان در تولید فرآورده جدید مواد معدنی دریایی ظرفیت بسیار خوبی دارد.

پس از آن به عنوان استراحتی کوتاه مدعوین از نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان همکار سازمان نظام مهندسی معدن در زمینه فناوری اسکن معادن، جمع آوری داده و تبدیل آن به اطلاعات کارآمد، استحصال مواد معدنی کم عیار و شرکت‌های معدنی استان خوزستان در زمینه تولید مصارف معدنی استان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار بازدید نمودند.

سخنرانی دکتر شهیدی معاون وزیر و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور


رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از کشور که احتمال وجود مواد معدنی بیشتری را دارند در دست بررسی و اکتشاف است تا در صورت تایید به عنوان معدن مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

علیرضا شهیدی امروز در این اجلاس با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان زمین شناسی اکتشاف معدن است، افزود: متاسفانه در موارد زیادی معدن کشف می‌شود، اما مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد و باید این موضوع در کشور آسیب شناسی شود.

وی گفت: تفاهمنامه‌ای بین ۲ سازمان زمین شناسی و ایمیدرو منعقد شد که برای تهیه اطلاعات پایه مناطق معدنی کشور، طرحی به نام تحول زمین شناسی و اکتشافی انجام شود که از مهر پارسال عملیاتی شده است.

شهیدی ادامه داد: این طرح پارسال، ابتدا در خراسان جنوبی در مساحت ۱۵ هزار کیلومتر مربع آغاز شد.

انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی از مناطق معدنی در ایران


وی گفت: انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی از مناطق معدنی در ایران از دیگر برنامه‌های این سازمان است که برای این کار ۲ بالگرد تخصصی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مفرر شده این طرح در مدت ۲ سال اجرا، و اطلاعات پایه تهیه و در اختیار سازمان ایمیدرو قرار داده شود.

وی افزود: اکتشاف ذخایر پنهان از دیگر کار‌هایی است که در دستور کار قرار دارد؛ بسیاری از شرکت‌ها تنها اکتشافات در سطح زمین را انجام می‌دهند، اما با این اقدام می‌توان از منابع زیرزمین نیز مطلع شد که در خراسان جنوبی به اطلاعات خوبی در این بخش رسیده‌ایم.

شهیدی ادامه داد: یکی‌از اهداف این طرح آموزش است که با انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه‌ها در نظر داریم فعالان این حوزه را آموزش و تربیت کنیم؛ داشتن نیروی متخصص یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های این بخش است.

وی گفت: متاسفانه بخش خصوصی در حوزه معدن بسیار ضعیف شده است.

سخنرانی مهندس محتشمی‌پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت.

امید است خوزستان مایه برکت بخش معدن کشور شود.

وی افزود:از تمام اعضای حاضر در جلسه که از نمایندگان نخبگان معدنی کشور هستند در خواست می‌کنیم که در انعکاس مسایل مناطق معدنی با ما همراهی کنند.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی فعالان بخش خصوصی در حاشیه این مراسم عنوان کرد: ماده ۲۲ یکی از مواردی بود که در کشور اجرا می‌شود.

معاون وزیر صمت تصریح کرد:ممکن است به مواردی از این دست برخورد کنید؛ لطفا تمامی این موارد را اطلاع رسانی کنید. یکی از امید‌های ما به سازمان نظام مهندسی معدن ایران انعکاس این موضوعات است.

محتشمی پور در ادامه عنوان کرد: وزارت صمت در تنظیم مقررات و در حوزه توسعه فناوری به همراهی و فکری نیاز دارد. استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان اولویت ماست باید تعامل میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های معدنی ایجاد شود.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی معدن شبکه ارزشمندی از متخصصان و نخبگان است.

محتشمی پور ادامه داد: وظیفه ما تنظیم مقررات است. خیلی کار‌ها نیاز به رسانه‌ای کردن ندارد. پیگیری بسیاری از امور در لایه مقررات زمان بر است و زمان بر بودن به معنای عدم پیگیری نیست.

معاونت وزیر گفت: اولین کاری انجام شد بخش نامه‌های متعدد و متناقض را ساماندهی کرده ایم. در این بخش نامه موارد منسوخ شده را کنار گذاشتیم.

وی با اشاره به اینکه در این فاز از تمام نخبگان و فعالان حوزه معدن درخواست کمک داریم، عنوان کرد: اول اینکه خواهشمندم بخش نامه را مشاهده کرده و به صورت جدی نقد و بررسی کنید. در فرایند تدوین بخش نامه ۳۱۷بخش نامه پیدا کردیم که بسیاری منسوخ و متناقض بودند.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی معدن ایران کمک کند نظرات جمع آوری شود و وزارت صمت در تعیین فرایند قوانین از آن استفاده می‌کند.

محتشمی پور تاکید کرد: بعد از مدت‌ها کارشناسی در حوزه ماشین آلات مصوبات تعیین شده است. در حال حاضر محدودیت واردات وجود ندارد.

البته این موضوع تنها به ماشین آلات بدون سابقه ساخت منوط می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از گلوگاه‌های ما در بخش بهره برداری و اکتشاف ماشین آلات است، گفت: خوشبختانه توانسته ایم در سطح ریاست جمهوری مباحث اکتشافی معادن کشور را مطرح کنیم؛ و امیدواریم پنجره واحد زمین هم بخشی از مشکل را حل کند.

وی ادامه داد:باید با جذب منابع دولتی حجم اکتشاف را بالا ببریم. هم چنین از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم پیشنهادات خود را در این زمینه به وزارت صمت ارایه کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:از معدنکاران خارجی هم دعوت می‌کنیم تا در حوزه اکتشاف شرکت‌های داخلی را همراهی کنند.

در انتهای مراسم افتتاحیه تقدیر و تشکر و اهدای لوح سپاس به اسپانسر‌های بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن صورت پذیرفت.

پس از آن با حضور نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی‌گیری برای انتخاب عضو جایگزین رشته زمین شناسی در هفتمین دوره شورای مرکزی سازمان انجام پذیرفت که با حداکثر آراء مهندس شهاب دهواری به عنوان عضو زمین شناس شورای هفتم سازمان نظام مهندسی معدن ایران جهت معرفی به وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب گردید. ……………………………………. ……………………

برخی از مهمترین مصوبات این اجلاس به شرح ذیل می­باشد:

  1. عملکرد مالی و تراز مالی شورای مرکزی سازمان
  2. عملکرد مالی و تراز مالی سازمان استان­ها
  3. خط مشی سه ساله شورای مرکزی
  4. برنامه ۱۴۰۰ شورای مرکزی
  5. عملکرد فنی سازمان استان­ها
  6. پیشنهادات و مشکلات سازمان استان­ها

-همچنین مقرر گردید بیست و یکمین اجلاس سالانه نظام مهدسی معدن ایران در استان مرکزی و در شهر اراک برگزار گردد.

منبع: سازمان نطام مهندسی معدن

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده