تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۷۶۲۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افتتاح معدن جدید کبالت در امریکا

‌می‌متالز - ایالات متحده معدن کبالت جدیدی را با توجه به افزایش نیاز باتری خودرو‌های برقی افتتاح می‌کند زیراکه قانون آب و هوایی اخیراً مشوق‌ها را برای خودرو‌های الکتریکی با مواد داخلی افزایش می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، انتظار می‌رود از معدن کبالت Jervois Global در آیداهو، سالانه ۲۰۰۰ تن سنگ مایل به آبی استخراج شود. این معدن در کوه‌های رودخانه سالمون در ارتفاع ۸۰۰۰ فوتی از سطح دریا واقع شده است. برایس کراکر، مدیر اجرایی شرکت استرالیایی جروویس گلوبال، گفت که این معدن در ماه فوریه به تولید کامل خواهد رسید و سالانه ۲۰۰۰ تن سنگ مایل به آبی استخراج می‌کند.

کبالت یکی از اجزای حیاتی باتری‌های لیتیوم یونی است که ماشین‌های الکتریکی و کامیون‌ها را تامین می‌کنند. تقاضا برای کبالت از سوی خودروسازان در حال پیشی گرفتن از عرضه است. قیمت کبالت در سال گذشته دو برابر شد و به ۳۲ دلار در هر پوند رسید و به قیمت فعلی ۲۷.۷۵ دلار سقوط کرد. قانون آب و هوا و مالیات و قانون کاهش تورم که در ماه آگوست تصویب شد، شامل مقرراتی است که در راستای توسعه زنجیره تامین باتری در ایالات متحده است که به طور بالقوه به نفع تامین کنندگان داخلی مواد معدنی کلیدی مانند کبالت است.

چین بزرگترین تولید کننده کبالت تصفیه شده در جهان است. کبالتی که از معدن آیداهو می‌آید برای خودروسازان ارزشمندتر می‌شود، زیرا به خودرو‌های آن‌ها برای دریافت اعتبار مالیاتی واجد شرایط کمک می‌کند.

منبع: پایگاه خبری فولاد ایران

عناوین برگزیده