تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۶۷۲۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عرضه‌های این هفته سیمانی‌ها از امروز آغاز میشود

فروش ۱۷.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا از ابتدای سال تا ۲۴ تیر

‌می‌متالز - عرضه‌های هفته جاری سیمانی‌ها امروز و فردا انجام می‌شود. در روز جاری (شنبه ۲۵ تیر)، ۶۶ شرکت سیمانی در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۸۹ هزار تن انواع سیمان تیپ ۱ و ۲ را روی تابلو معاملات می‌برند. سیمانی‌ها از ابتدای سال تا هفته منتهی به ۲۴ تیر در مجموع نزدیک به ۱۷ میلیون و ۸۳۶ هزار تن انواع سیمان به ارزش بیش از ۱۱ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان را در تالار سیمان بورس کالا فروخته اند.

به گزارش می‌متالز، تالار سیمان در بورس کالا امروز شنبه ۲۵ تیر میزبان عرضه یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۴۶۴ تن انواع سیمان از سوی ۶۶ شرکت سیمانی است.

از کل عرضه‌های امروز سیمانی‌ها در بورس کالا، یک میلیون و ۸۱ هزار و ۷۱۴ تن از نوع تیپ ۲، ۶۹ هزار و ۴۵۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۴۲۵، ۳۵ هزار و ۷۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۳۲۵ و ۲ هزار و ۶۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۵۲۵ خواهد بود.

۶۶ شرکت سیمانی که امروز عرضه دارند، به ترتیب بالاترین حجم عرضه، شامل شرکت‌های سیمان آبیک، تهران، مازندران، سپاهان، ساوه، شاهرود، شرق، بجنورد، هرمزگان، هگمتان، ایلام، ارومیه، غرب، فیروزکوه، صنایع سیمان سامان غرب، فراز فیروزکوه، ممتازان کرمان، صوفیان، کرمان، کاوان بوکان، اردستان، فارس نو، پیوند گلستان، آذر آبادگان خوی، خزر، صنایع سیمان شهرکردف خوزستان، جوین، نیزار قم، شمال، زاوه تربت، گروه صنعتی ومعدنی سیمان تجارت مهریز، منددشتی و صنایع سیمان گیلان سبز هستند.

همچنین شرکت‌های سیمان قائن، عمران انارک، مجتمع سیمان غرب آسیا، صنایع سیمان نهاوند، خمسه، داراب، باقران، زنجان، فارس، توسعه گستر هلال خاورمیانه (سیمان مارگون)، دشتستان، آرتا اردبیل، کیاسر، ساروج اصفهان، لار سبزوار، بین‌المللی ساروج بوشهر، دورود، کویر کاشان، زابل، خاش، کردستان، اصفهان، یاسوج، کارون، خاکستری نی ریز، سپهر قیر و کارزین، نائین، استهبان، توسعه ماهان کرمان، کارخانجات سیمان لامرد، قشم و آباده نیز از دیگر شرکت‌هایی هستند که محصول خود را روی تابلو خواهند برد.

معامله ۱۷.۸ میلیون تنی سیمانی‌ها تا ۲۴ تیر

از ابتدای فروردین امسال تا هفته منتهی به ۲۴ تیر ماه، در مجموع ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۸۱۵ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای نزدیک به ۲۲ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۹۶۳ تنی روبه رو و ۱۷ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۹۰۰ تن آن به ارزش نزدیک به ۱۱ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان معامله شد.

فروش ۱۷.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا از ابتدای سال تا ۲۴ تیر

معامله سیمانی‌ها در سال ۱۴۰۰

براساس آمار اعلامی بورس کالا، از ابتدای عرضه مستمر سیمان در بورس کالا (از ۹ خرداد سال گذشته) تا پایان سال ۱۴۰۰، در مجموع ۳۴ میلیون و ۸۶۴ هزار تن سیمان به ارزش بیش از ۱۶.۹ هزار میلیارد تومان در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

معامله ۲۵۱ میلیون گواهی سپرده سیمان تا هفته منتهی به ۲۴ تیر

از ابتدای سال جاری تا هفته منتهی به ۲۴ تیر، در مجموع ۲۵۱ میلیون و ۲۰۶ هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۲۵۱ هزار و ۲۰۶ تن سیمان دست به دست شد و ارزش نزدیک به ۱۷۷ میلیارد تومان را رقم زد.

فروش ۱۷.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا از ابتدای سال تا ۲۴ تیر

در سال گذشته نیز که شاهد راه اندازی گواهی سپرده سیمان در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۰ بودیم در مجموع ۱۵۵ میلیون و ۷۷۶ هزار ورق بهادار مبتنی بر کالا معادل ۱۵۵ هزار و ۷۷۶ تن سیمان به ارزش ۹۰ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفته بود.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده