تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۶۷۳۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

کمیسیون اقتصادی کلیات لایحه تغییر نحوه محاسبه حقوق ورودی کالا‌های وارداتی را به نفع مردم تصویب کرد

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات لایحه تغییر نحوه محاسبه حقوق ورودی کالا‌های وارداتی به نفع مردم در جلسه کمیسیون اقتصادی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، شهباز حسن پوربیگلری از تصویب کلیات لایحه تغییر نحوه محاسبه حقوق ورودی کالا‌های وارداتی در کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت: در راستای تأمین منافع مردم در نشست امروز کمیسیون اقتصادی کلیات لایحه ارسالی دولت که درباره کاهش حقوق گمرکی از ۴ درصد به یک درصد برای مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات بود، تصویب شد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون که لایحه تغییر حقوق ورودی کالا‌های وارداتی در کمیسیون اقتصادی تصویب شده، دولت باید پای کار آمده و با انجام اقدامات مناسب تکمیلی، بستر لازم برای کاهش قیمت کالا‌ها را فراهم کند.

وی با بیان اینکه با تصویب لایحه مذکور، دولت باید به نابسامانی بازار و نرخ بالای تورم خاتمه دهد، اضافه کرد: در ماه‌های انتهایی سال ۱۴۰۰، تمامی کشور‌ها با تورم جهانی روبه رو شدند، اما طی هفته‌های اخیر قیمت دانه‌های روغنی کاهش یافته و از آنجا که کمیسیون اقتصادی با کلیات لایحه تغییر حقوق ورودی موافقت کرده، دولت باید با برنامه‌ریزی و در سریعترین زمان، بهای کالا‌ها را کاهش دهد تا فشار معیشتی مردم کاهش یابد.

لازم به ذکر است جزئیات این لایحه پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی و تصویب نمایندگان به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده