تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۶۷۳۴۸
سرویس خبر : زمین شناسی
عباس زاده در مراسم اعطای پروانه بهره‌برداری معدن صاحب دیوان مشکین‌شهر:

باید با مهیا کردن شرایطی مناسب، مشکین‌شهر به کانون مس کشور تبدیل شود

‌می‌متالز - نماینده مردم مشکین شهر در مجلس در مراسم اعطای پروانه بهره‌برداری معدن صاحب دیوان مشکین‌شهر گفت: باید به تأمین درآمد مردم کمک کرده و شرایط مناسبی را مهیا کنیم تا مشکین‌شهر به کانون مس کشور تبدیل شود.

به گزارش می‌متالز، محمود عباس زاده نماینده مردم مشکین شهر و عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در مراسم اعطای پروانه بهره‌برداری معدن صاحب دیوان مشکین‌شهر گفت: برای تأمین منافع مردم و پاسخگویی به مطالبات شهروندان، ما از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم تا زمینه تثبیت ماندگاری شهروندان و روستانشینان را در مشگین‌شهر شاهد باشیم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم به مهاجرت بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مشکینی‌ها در سال‌های گذشته به تهران و دیگر شهر‌ها اشاره کرد و گفت: ما دیگر نباید فرصت توسعه شهرستان را بعد از گذشت ۴۳ سال از انقلاب از دست بدهیم و یا در این کار بخواهیم تأخیر و تعللی بیندازیم.

وی ضرورت حرکت سریع در مسیر توسعه شهرستان را در ابعاد مختلف یادآور شد و تصریح کرد: نه تنها تعلل و تأخیر قابل قبول نیست بلکه بهتر است از ظرفیت‌های بخش خصوصی در ایجاد درآمدزایی بیشتر در ابعاد مختلف استفاده کرد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم اعتیاد کشور را به درآمد‌های نفتی یادآور شد و افزود: اگر به این معتاد مواد افیونی نرسد، به تب و لرز افتاده و شاهد تشدید گرفتاری‌ها خواهیم بود که آثار آن را به عینه شاهد هستیم.

عباس زاده بیان کرد: باید در جهت‌گیری‌های اقتصادی کشور از وابستگی‌های نفت خلاصی پیدا کنیم تا در مواقع اضطرار این اقتصاد دچار هیجانات مقطعی نشده بلکه بتواند روی پای خود بایستد.

وی نمونه این جایگزینی‌ها را توجه جدی به بخش معدن و فرآوری محصولات نظیر مس، مولیبدن، طلا و سایر معادن اعلام کرد و ادامه داد: در محور‌های استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به بحث معدن و بی‌توجهی این وزارتخانه تأکید شده و ما از وزیر خواسته‌ایم تا وضعیت معدن مشگین‌شهر را سر و سامان داده و یا نسبت به تفویض اختیار به مسوولان استانی کمک کرده و همراهی‌ها را داشته باشد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تفویض اختیارات خود به استان قول داده تا در این زمینه بیش از گذشته اقدامات مؤثر انجام شود که قرار است تا تیرماه سال آینده کارخانه کنسانتره فرآورده‌های مس، مولیبدن و طلا در این شهرستان راه‌اندازی شود.

عباس‌زاده رفع معارض و تأمین زیرساخت‌ها را برای حضور سرمایه‌گذاران در ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال یادآور شد و بیان کرد: باید به تأمین درآمد مردم کمک کرده و شرایط مناسبی را مهیا کنیم تا مشکین‌شهر به کانون مس کشور تبدیل شود.

وی به تحولات پیش رو به ویژه تحولات فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید با پایه مس اشاره کرد و گفت: آینده تحولات دنیا بر پایه مس خواهد بود و مشکین‌شهر نیز می‌تواند به کانون این ماده معدنی فلزی تبدیل شود.

عباس‌زاده به اجرای درست اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی اشاره کرد و افزود: ما باید سود سرمایه‌گذار را تضمین کنیم تا سرمایه‌گذار با خیال راحت در پروژه‌های مختلف مشارکت کرده و سود قانونی خود را به دست آورد.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این زمینه سرمایه‌گذار در کنار رعایت حقوق دولتی، باید رسالت اجتماعی خود را نیز انجام دهد تا ما بتوانیم با نگاه تحولی در مسیر تغییر و دگرگونی‌های اساسی گام‌های جدی را برداریم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده