تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۶۷۴۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۱۲ هزار واحد کاهش، معادل ۰.۸۴ درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۴ روز معاملاتی تعداد ۴۰ میلیارد و ۹۳۸ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۱۹ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۵ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۴۲.۰۳ درصد رشد، ۸.۹۹ درصد افزایش و ۲۶.۰۹ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵۳۴۷ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۸ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۴.۴۵ و ۲۶.۶۷ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۱۲ هزار و ۵۵۲ واحد کاهش، معادل ۰.۸۴ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۴۹۰ هزارو ۵۲ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۱ هزار و ۵۰۷ واحد کاهش، معادل ۲.۷۵ درصد افت کرد و رقم ۴۰۷ هزار و ۱۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۴ هزار و ۸۵۵ واحد افت به رقم یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۶۱۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۸ هزار و ۵۴۳ واحد افت، به عدد ۲ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۹۷۶ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۴۳ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۱.۳۱ درصد افت همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده