تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۶۷۵۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ضرر ۲۴۰ میلیونی با سیگنال‌های اشتباه ارز دیجیتال

‌می‌متالز - رئیس پلیس فتا کرمان از شناسایی عامل کلاهبرداری از طریق فروش سیگنال‌های نادرست ارز دیجیتال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سرهنگ محمد رضا رضایی گفت: با مراجعه چندین شهروند کرمانی و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی ارز دیجیتال به مبلغ تقریبی ۲۴۰ میلیونی ریال تحت عنوان سیگنال دهی و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، پرونده به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.

او گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم با راه‌اندازی صفحه آموزشی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در زمینه مشاوره در خرید و فروش ارز دیجیتال فعال و اقدام به فریب قربانیان خود کرده است.

این مقام انتظامی گفت: در این روش، کلاهبردار پس از معرفی قربانیان به یک صرافی ارز دیجیتال جهت ایجاد و شارژ کیف پول الکترونیک، ۱۰ درصد از مبلغ شارژ شده در کیف پول افراد را در قبال دادن سیگنال‌های تضمینی با ۱۳۰ درصد سود از افراد دریافت که پس از گذشت چند ماه از این قرارداد افراد به میزان ۶۰ تا ۷۰ درصد از کل پول خود را متضرر شده و خسارت زیادی به آن‌ها وارد شده است.

این مقام انتظامی گفت: هرچند با اقدامات فنی و علمی و جمع‌آوری ادله دیجیتال متهم که مردی ۳۹ سال سن داشت را دریکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی و پرونده تحویل مقام قضایی شد، اما خسارت مالی وارده به افراد و در پی آن بروز مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در زندگی آن‌ها هیچ گاه قابل جبران نیست.

او گفت: فعالیت در حوزه رمز ارز‌ها نیاز به دانش بالایی دارد، اما متاسفانه عدم اطلاعات و آگاهی برخی از شهروندان باعث می‌شود که به دام کلاهبرداران هدایت شده و زمینه سوء استفاده از آنان فراهم می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده