تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۶۷۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تأمین اجتماعی استان بوشهر ۷۰۰ میلیارد تومان از بخش‌های دولتی و خصوصی طلب‌کار است

‌می‌متالز - مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر مطالبات این اداره کل از کارگاه‌ها، کارفرمایان، سازمان‌های دولتی و خصوصی را ۷۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: ماهانه ۱۶۸ میلیارد تومان به بازنشستگان تأمین اجتماعی استان بوشهر حقوق پرداخت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، عباس دیری، با اشاره به استقرار ۱۵ اداره و ۱۵ شعبه اقماری تأمین اجتماعی در استان بوشهر اظهار داشت: اکنون ۳۴۶ هزار نفر بیمه شده اصلی و با احتساب اعضای خانواده آنان افزون بر ۹۰۰ هزار از خدمات تأمین اجتماعی استان بوشهر استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند خاطرنشان کرد: ۲۲ هزار کارگاه و ۳۵ هزار بازنشسته و مستمریبگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر از پرداخت ماهانه ۱۶۸ میلیارد تومان به بازنشستگان خبر داد و بیان کرد: قرار است مابه تفاوت افزایش ۱۰ درصدی حقوق این افراد تا پایان تیر و مرداد واریز شود.

دیری از پرداخت ماهانه هشت میلیارد تومان بیمه بیکاری به یک هزار و ۷۰۰ نفر خبر داد و افزود: در بخش تعهدات کوتاه مدت این سازمان ماهانه پنج میلیارد تومان به بیمه شده‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به میزان بدهی سازمان‌ها و بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی از اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر افزود: مطالبات این اداره کل از کارگاه‌ها، کارفرمایان، سازمان‌های دولتی و خصوصی ۷۰۰ میلیارد تومان است که برای وصول آن از طرف دستگاه قضا در حال پیگیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده