تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۶۷۵۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مراقبت‌های کرونایی در مرز ماهیرود با سختگیری، وسواس و حساسیت انجام شود

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی از راه اندازی اتاق ایزوله مدنظر دانشگاه علوم پزشکی در گمرک ماهیرود خبرداد و گفت: مراقبت‌ها در مرز باید با سختگیری، وسواس و حساسیت بالاتری دنبال شود تا از طریق مرز انتقال ویروسی نداشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان اظهار داشت: هرگاه درصد سرایت بالا برود، میزان ابتلا افزایش یافته و بعد از مدتی تعداد فوتی‌ها نیز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به افزایش آمار بیماران در شرایط موجود، تصریح کرد: جلسات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در سطح وزارت بهداشت در حال برگزاری است، اما با افزایش تعداد افراد مبتلا احتمال تغییر این رویه و تشکیل جلسات با حضور رئیس جمهور یا معاون اول وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که استان معطل تصمیم‌های کشوری نمی‌ماند متذکر شد: جلسات استانی مدیریت بیماری کرونا باید با استفاده از تجربه‌های دو سال گذشته برگزار شود تا تصمیمات خوب و درستی در این زمینه اتخاذ و خراسان جنوبی در موج هفتم، با کمترین تبعات و مشکلات مواجه باشد.

قناعت اظهار داشت:جشن غدیر باید باشکوه و انقلابی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار شود.

به گفته وی؛ در این خصوص صدا و سیما باید کار تبلیغی انجام دهد، فرمانداران با مطالبه گری از رؤسای شبکه بهداشت پای کار باشند تا مشکلی در سطح شهرستان‌ها نداشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رنگ بندی شهرستان‌های استان، گفت: بر اساس آخرین گزارشات، فردوس قرمز، سرایان نارنجی، بیرجند، خوسف، درمیان، طبس، قاینات، بشرویه، زیرکوه و نهبندان زرد و تنها سربیشه به رنگ آبی می‌باشد.

قناعت متذکر شد: فرمانداران باید در این خصوص جدی باشند و انتظار می‌رود با برگزاری منظم جلسات، انجام بازدید ها، افزایش بازرسی ها، بهره گیری از ظرفیت بسیج و استفاه از فضای مجازی به سرعت شاهد بهبود شرایط موجود باشیم.

وی تأکید کرد: در خصوص بازگشت حجاج به استان نیز جلسه‌ای با محوریت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، دبیری دانشگاه علوم پزشکی و با حضور دستگاه‌های متولی برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در مورد ماهیرود نیز جلسه‌ای با محوریت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور دستگاه‌های مستقر در مرز برگزار شود و در رابطه با راه اندازی اتاق ایزوله مدنظر دانشگاه علوم پزشکی و... تصمیمات خوب و عملیاتی اتخاذ شود.

وی بیان کرد: مراقبت‌ها در مرز باید با سختگیری، وسواس و حساسیت بالاتری دنبال شود تا از طریق مرز انتقال ویروسی نداشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که مدارس تعطیل نخواهند شد، گفت: باید روش زندگی و انجام کار در کنار ویروس کرونا را بیاموزیم.

قناعت با تاکید بر اینکه بایدمردم را باید به تزریق دوز یادآور تشویق کنیم افزود: باید با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای هشدار لازم درخصوص عادی انگاری به مردم داده شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با انجام دستور العمل‌های بهداشتی می‌توانیم موج هفتم را نیز با کمترین آسیب سپری کنیم گفت:در موج هفتم، دو سویه جدید ویروس امیکرون از سرایت بالای ۱۸ برابری و کشندگی پایینی برخوردار است، اما جای نگرانی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده