تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۶۷۷۶۱
سرویس خبر : انرژی

کمبود عرضه نفت بزودی احساس می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل کونوکو فیلیپس با اشاره به محدودیت ظرفیت اضافی در سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و کاهش تولید آتی آمریکا، نسبت به کمبود قریب الوقوع نفت خام و نوسان قیمت هشدار داد.

به گزارش می‌متالز، رایان لنس، مدیرعامل کونوکو فیلیپس با اشاره به محدودیت ظرفیت اضافی در سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و کاهش تولید آتی آمریکا، نسبت به کمبود قریب الوقوع نفت خام و نوسان قیمت هشدار داد.

لنس، رئیس بزرگ‌ترین تولیدکننده مستقل نفت در ایالات متحده، در نظرات خود در گردهمایی نفت (انجمن تولیدکنندگان هیوستون) دیدگاهی سختگیرانه از عرضه‌های آینده ارائه کرد.

لنس با هشدار به اینکه اوپک انرژی اضافی ندارد و افزایش تولید آمریکا در آینده کند خواهد شد، گفت: در نهایت، تقاضا به سطح قبل از همه‌گیری بازخواهد گشت.

وی خاطرنشان کرد که امارات و عربستان سعودی می‌توانند در طول زمان یک یا دو میلیون بشکه در روز اضافه کنند، اما "بقیه اعضای اوپک پلاس (دستیابی به سقف تولید) از جمله نیجریه، آنگولا و لیبی دشوار هستند.

وی با بیان اینکه تولید نفت آمریکا به آرامی در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: در سه سال منتهی به دسامبر ۲۰۱۹ تولید نفت ۴ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

وی گفت: تقاضای نفت در نهایت از سطح قبل از همه‌گیری فراتر می‌رود و اوج تقاضا احتمالاً تا ۱۰ تا ۲۰ سال دیگر خواهد بود.

لنس افزود: که ترس از رکود منجر به نوسانات بیشتر در بازار خواهد شد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده