تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۷۰۲۰۸
سرویس خبر : انرژی

تناقض آمار اوپک و آژانس بین المللی انرژی در میزان تقاضای نفت جهان

‌می‌متالز - اوپک بر کاهش رشد تقاضای نفت و آژانس بین المللی انرژی بر افزایش تقاضای نفت در جهان تاکید دارد.

به گزارش می‌متالز، کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) روز گذشته در گزارش سالانه خود پیش بینی کرد که میزان تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۰۰.۰۳ میلیون بشکه در روز باشد.

اگرچه این پیش بینی رشد ۳.۱ میلیون بشکه نسبت به سال گذشته افزایش دارد، اما نسبت به پیش بینی ماه قبل خود ۳۰۰ هزار بشکه کاهش نشان میدهد.

اما اوپک در عین حال میزان تقاضا برای نفت را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به جهت اینکه پیش بینی کرده کشور‌های با اقتصاد قوی رشد زیادی در تقاضا خواهند داشت افزایشی عنوان کرد.

اما آژانس بین المللی انرژی میزان مصرف نفت را در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۰۲.۷ میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده که حتی از زمان قبل از کرونا هم فراتر خواهد رفت.

این گزارش عنوان می‌کند که در سال ۲۰۲۳ به جهت رشد سالم اقتصادی که پس از کرونا بویژه در چین وجود خواهد داشت، انتظار می‌رود که میزان مصرف طلای سیاه بالاتر رود.

این گزارش تاکید می‌کند که تقاضای نفت در کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های توسعه اقتصادی ۱.۶ میلیون بشکه در روز و کشور‌های غیر عضو تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز افزایش یابد؛ بنابراین اوپک وآژانس بین المللی انرژی در میزان تقاضای نفت نظر متفاوتی دارذ.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده