تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۶۷۸۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
شرکت barrick اعلام کرد؛

توسعه معادن مس-طلای پاکستان با سرمایه‌گذاری خارجی

‌می‌متالز - شرکت barrick اعلام کرد که برای توسعه ذخایر بزرگ مس- طلا در پاکستان به توافق نهایی نزدیک شده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت barrick اعلام کرد که برای توسعه ذخایر بزرگ مس- طلا در پاکستان (در نزدیکی مرز‌های ایران و افغانستان)، به توافق نهایی نزدیک شده است.

این پروژه که یکی از بزرگترین ذخایر روباز مس- طلا در جهان است، از سال ۲۰۱۱ به دلیل اختلاف بر سر قانونی بودن فرآیند صدور مجوز متوقف شده است.

این شرکت در اوایل سال میلادی جاری این اختلاف طولانی مدت را حل کرد و برای توافق نهایی در خصوص نحوه اداره معدن اقدام کرد.

به گفته باریک گلد تیم‌های این شرکت و پاکستان در حال نهایی کردن چارچوب‌های این قرارداد هستند و پس از پایان مذاکرات، مطالعات زمین‌شناسی که احتمالا دوسال به طول می‌انجامد انجام خواهد شد.

پیش بینی می‌شود اولین تولید طلا و مس در این منطقه در سال‌های ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۸ انجام شود.

۵۰ درصد تامین مالی این پروژه توسط شرکت بریک گلد، ۲۵ درصد توسط ایالت بلوچستان و ۲۵ درصد دیگر توسط شرکت‌های دولتی پاکستان انجام خواهد شد.

به گفته مدیر اجرایی این پروژه، دولت پاکستان و شرکت بریک گلد توافق کرده‌اند تا مردم منطقه رکو دیگ بلوچستان (به عنوان منطقه‌ای که این معدن در آن جانمایی شده است) باید سهم عادلانه خود را از مزایای این معدن به دست آوردند.

سهام بلوچستان به طور کامل توسط این پروژه و دولت فدرال تامین می‌شود و به این استان اجازه می‌دهد تا سود سهام، حق امتیاز و سایر مزایای مالکیت ۲۵ درصدی خود را بدون نیاز به مشارکت مالی در ساخت و یا بهره برداری پروژه به دست آورد.

این سرمایه‌گذاری، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها در پاکستان است.

بَریک گولد شرکت استخراج معادن و فلزات کانادایی است که به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده طلای جهان شناخته می‌شود. این شرکت همچنین در زمینه استخراج نقره و مس نیز فعالیت می‌کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده