تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۲۶۷۸۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش قیمت زغال کک در کوتاه مدت

‌می‌متالز - با توجه به کاهش قیمت فولاد و کاهش تقاضا برای زغال کک، قیمت زغال کک تولید شده در کارخانه‌های چین در کوتاه مدت با کاهش مواجه خواهد شد.

تغییرات قیمت زغال کک

به گزارش می‌متالز و به نقل از SMM، از آنجایی که شرکت‌های فولادی مستقر در شانگهای در هفته منتهی به روز دوشنبه (۱۸ ژوئیه) روند خرید زغال کک را کند کردند، معادن زغال سنگ سفارش‌های جدید کمتری داشتند.

فعالان بازار گزارش دادند با توجه به اینکه حراج‌های آنلاین برای زغال کک اغلب با شکست مواجه می‌شدند، جو نزولی در بازار زغال سنگ ایجاد شد و قیمت برخی از انواع زغال سنگ کاهش یافت.

به نقل از چندین منبع خبری در مورد بازار کک، قیمت زغال کک شنیده شده از طرف تولید کنندگان برای سومین مرتبه در هفته منتهی به روز دوشنبه (۱۸ ژوئیه) کاهش یافت که باعث زیان شدید برخی از شرکت‌های تولید کننده زغال کک در استان شانشی شد و آن‌ها را مجبور به توقف ارسال کرد.

در این میان معامله گران اعلام کردند از آنجایی که برخی از شرکت‌های تولید کننده کک مستقر در شانگهای به دلیل زیان‌های هنگفت آماده کاهش بیشتر تولید بودند، عرضه کک کاهش یافت. با این حال، موجودی برخی از شرکت‌های تولید کننده زغال کک همچنان افزایش یافته است، زیرا تقاضا در بخش پایین دستی به تضعیف خود ادامه می‌دهد.

تحلیل گران بازار اعلام کردند پیشنهادات شنیده شده از طرف خریداران نیز برای قیمت فولاد در روز دوشنبه (۱۸ ژوئیه) همچنان به کاهش خود ادامه داد، زیرا تقاضا برای فولاد به دلیل افزایش تعداد کوره‌های بلند معلق که به منظور تعمیر و نگهداری در کارخانه‌های فولادی تعطیل شده بودند، تضعیف شد.

به طور کلی، فعالان بازار گزارش دادند شرکت‌های تولید کننده زغال کک متحمل زیان‌های گسترده‌ای شدند و برخی قصد داشتند محدودیت‌های تولید را افزایش دهند، در نتیجه این امر عرضه کک را با مشکل مواجه خواهد کرد.

با این حال بررسی‌ها نشان داد قیمت فولاد در هفته منتهی به روز دوشنبه (۱۸ ژوئیه) به کاهش خود ادامه داد و تقاضای کلی برای کک ضعیف بود، زیرا اشتیاق کارخانه‌های تولید کننده فولاد برای خرید کاهش یافته بود. در نتیجه انتظار می‌رود قیمت کک در کوتاه مدت کاهش یابد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده