تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۶
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۶۷۸۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در گفتگو با یک نماینده مجلس مطرح شد:

عرضه شفاف کالا در بورس به نفع مردم است

‌می‌متالز - یک نماینده مجلس درباره عرضه محصولات در بورس گفت: عرضه شفاف کالا در بورس به نفع مردم است و هیچ معنایی ندارد که بدون توجیه مناسب، عرضه کالا از مدیریت بورس خارج شود.

به گزارش می‌متالز، بورس را می‌توان یکی شفافیت‌ترین بازار‌های مالی دانست. عرضه محصولاتی همانند خودور در بورس کالا می‌تواند رونق بازار‌های مالی و خروج از رانت را داشته باشد.

مجتبی رضا خواه، نماینده مردم تهران با بیان اینکه عرضه شفاف کالا در بورس به نفع مردم است گفت: هیچ معنایی ندارد که بدون توجیه مناسب، عرضه کالا از مدیریت بورس خارج شود. اگر ضعف و کاستی در این زمینه وجود دارد باید این مسائل رفع شود نه اینکه بخواهیم صورت مساله را پاک کنیم.

وی در مورد طرح کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای اینکه کالا‌های مشمول عرصه در بازار سهام زیر نظر وزارت صمت قرار گیرند اظهار کرد: عرضه شفاف کالا در بورس به نفع مردم است قرار نیست همه موضوعات تجربه شده در این زمینه دوباره تغییر کند. در مورد این مسائل بحث‌های کارشناسی زیادی انجام و برای شفافیت بهتر باید کالا‌ها در بورس عرضه شوند.

عرضه محصولات در بورس کالا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: الان هیچ معنایی ندارد که بدون توجیه مناسب، عرضه کالا از مدیریت بازار سرمایه خارج شود. اگر ضعف و کاستی در این زمینه وجود دارد باید این مسائل رفع شود نه اینکه بخواهیم صورت مساله را پا کنیم.

نماینده مردم تهران که از مخالفان طرح کمیسیون صنایع و معادن در مورد مدیریت و تصمیم گیری عرضه کالا از سوی وزارت صمت است بیان داشت: از تجربه‌های موفق بازار سهام در عرضه کالا، محصولات فولادی پلیمری، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی توسط بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کشور است که همین وضعیت باعث شد تا آمار‌های شفاف و مهمی به منظور بهره‌برداری سیاست‌گذاران وجود داشته باشد.

وی با اشاره به رشد حجم و ارزش معاملاتی بورس بیان داشت: هنوز از همه ظرفیت‌های بازار سرمایه در رشد صنایع و حمایت از تولید استفاده نشده که با جدیت بیشتر نهاد‌های مرتبط، شاهد بهبود فرآیند‌ها در حوزه تولید و تأمین نیاز کشور به واسطه بورس کالا خواهیم بود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده