تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۶۷۸۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ادامه عملیات جست‌وجوی مفقودان معدن اُرزوئیه در روز دوم/ ۳ بیل مکانیکی سنگین اضافه شد

‌می‌متالز - مدیرعامل هلال احمر استان کرمان از ادامه عملیات جست و جوی تیم امداد و نجات برای ۲ فرد مفقود حادثه ریزش معدن کروم در شهرستان اُرزوییه طی دومین روز حادثه خبر داد و گفت که از یک شرکت معدنی در سیرجان سه بیل مکانیکی سنگین به منطقه اعزام و به تیم آوربرداری اضافه شدند.

به گزارش می‌متالز، رضا فلاح روز جمعه افزود: به دلیل ریزش کوه و نیاز به ماشین آلات سنگین، عملیات جست و جوی مفقودان طی شب گذشته متوقف شد، اما با اعزام سه دستگاه بیل مکانیکی سنگین از شرکتی معدنی در سیرجان کار آواربرداری مجدد آغاز شده است.

وی بیان کرد: مسیر صعب العبور (سخت گذر) و کوهستانی به همراه ریزش سنگ کار عملیات نیرو‌های امدادی را سخت و پرمخاطره کرده است.

فعالیت ۲۷ نیروی امداد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان اظهارداشت: هم اکنون ۲۷ نفر از نیرو‌های امداد و نجات شامل ۶ تیم امداد و نجات، سه تیم جست و جو در آوار، یک تیم آنست (سگ‌های زنده یاب)، یک تیم واکنش سریع و یک تیم پشتیبان در محل حادثه حضور دارند و مسئولان شهرستان نیز به همراه همه ظرفیت هایشان برای امداد رسانی بسیج شده اند.

وی ادامه داد: نیرو‌های هلال احمر مرکز استان، شهرستان ارزودیه به همراه یک تیم اعزامی از شهرستان بافت جست و جوی مفقودان حادثه معدن کروم را انجام می‌دهند.

بعدازظهر پنجشنبه دیواره کوه معدن روباز کرومیت چیل آباد واقع در شهرستان ارزوئیه حین انجام برداشت از معدن، ریزش کرد و این حادثه موجب زیر آوار ماندن سه نفر شد که یک نفر از آنان توسط عوامل هلال احمر نجات یافت و جست و جو برای یافتن ۲ مفقود دیگر این حادثه ادامه دارد.

ارزوئیه در فاصله ۲۷۱ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان کرمان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده