تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۶۷۹۸۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر صمت:

خروج خودرو از قرعه کشی به تدریج اتفاق خواهد افتاد

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا و سازوکار بازار است و پایان قرعه کشی به تدریج اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین در جریان بازدید از سه واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه اظهار کرد: در این بازدید‌ها مشکلات صنایع از نزدیک بررسی و جلساتی برای حل مشکلات آن‌ها تشکیل و برای برون رفت از موانع پیش رو تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: برخی مشکلاتی که توسط مدیران صنایع مطرح می‌شود از قبل پیش بینی و احصا شده است؛ برخی مسائل برای اولین بار گفته می‌شود که به ما برای اتخاذ تدابیر لازم برای برون رفت از مشکلات کمک می‌کند.

فاطمی امین با بیان اینکه در شهرستان‌ها بیشتر از آنکه مشکل اشتغال داشته باشیم با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم، اظهار کرد: بر این اساس در تعاملی که شرکت شهرک‌های صنعتی با وزارت راه و شهرسازی برقرار کرده مقرر شده است که از طریق واگذاری زمین رایگان و اعطای تسهیلات به صنعتگران زمینه تولید مسکن مورد نیاز نیروی کار شاغل در صنایع فراهم شود تا مشکل کمبود مسکن در جامعه کارگری مرتفع شود.

وزیر صمت در ادامه گفت: ساوه به دلیل مزیت صنعتی و گستردگی صنایع، فرصت مناسبی برای توسعه متوازن دارد و باید بر کار‌های دانش بنیان و کیفی سازی متمرکز شود.

وی با اشاره به قدمت بالا و ظرفیت‌های متعدد واحد‌های صنعتی و تولیدی در شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهرصنعتی کشور مستقر در ساوه گفت: سیاست دولت، اجرای طرح‌های توسعه‌ای با هزینه کمتر در این واحد‌های پرظرفیت و دارای قدمت بالاست.

وزیر صمت در پاسخ به این پرسش که چه زمانی مسئله قرعه کشی خودرو در کشور به پایان خواهد رسید، گفت: خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا و سازوکار بازار است و پایان قرعه کشی به تدریج اتفاق خواهد افتاد. وی بیان کرد: در شرکت خودرو سازی سایپا به جز دو خودرو تمامی خودرو‌های تولیدی از فرآیند قرعه کشی خارج شده اند.

فاطمی امین با اشاره به آمار بالای تولید خودرو در کشور گفت: آمار تولید خودرو‌های ناقص در کشور به صفر رسیده است و هر خودرویی که وارد خط تولید می‌شود بطور کامل تولید و از خط تولید خارج می‌شود. وی تصریح کرد: در آبان و آذر ماه سال گذشته ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در کشور تولید شده بود که امسال به ۲۰ هزار دستگاه خودرو کاهش یافت و به مرور زمان به صفر خواهد رسید و روند خودرو بسیار مطلوب است.

وزیر صمت در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در بدو ورود به شهرستان ساوه پس ازگلباران و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان از سه واحد تولیدی کاوه فلوت لاستیک پارس و زرین رویا بازدید کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده