تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۶۹۱۴۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پاسخ به گزارش روزنامه تعادل با عنوان «مشکل بازار خودرو چیست؟»

‌می‌متالز - مرکز ارتباطات وزارت صمت پیرو خبر منتشرشده در روزنامه تعادل با عنوان «مشکل بازار خودرو چیست؟»، جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش می‌متالز، متن جوابیه به این شرح است:

در خصوص عرضه خودرو در بازار لازم به ذکر است، رصد قیمت‌های خودرو در بازار و حتی کاهش قیمت‌های برخی از خودرو‌های پرطرفدار در بازار آن هم در زمانی که اغلب کالا‌ها با افزایش قیمت مواجه بودند نشان از برنامه روشن در حوزه خودرو و ثمربخشی اقدامات انجام شده دارد. از این رو برنامه‌های روشنی در حوزه خودرو با تمرکز بر روی سه محور قیمت، کیفیت و مقیاس تولید وجود دارد که براساس دانش بنیان شدن این صنعت شکل گرفته است و در سه فاز طراحی شده است که فاز اول آن تثبیت جریان تولید و ساماندهی به عرضه بوده است که هم‌اکنون شاهد ثمرات آن هستیم.

رشد چهاربرابری تولید خودرو‌های کامل نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش تعهدات معوقه خودروسازان همچنین خالی شدن پارکینگ‌های خودروسازان (نسبت به سال قبل که بالای دویست هزار خودروی ناقص در آن انبار شده بود) همه نشان از موفقیت برنامه‌های فاز اول دارد در فاز دوم که تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه دارد رفتن به سوی محصولات جدید روی پلتفرم‌های کلیدی و با کیفیت مدنظر است و در فاز سوم گسترش بازار‌های صادراتی برنامه‌ریزی شده است بنابراین هیچ گونه بلاتکلیفی در حوزه خودرو وجود ندارد و مسیر دقیق و روشنی برای توسعه این صنعت در وزارت صمت برنامه‌ریزی شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده