تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۲۶۸۷۸۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
تغییر شرایط بازار خودرو با افزایش قیمت برخی خودرو‌های داخلی

کاهش قیمت خودرو‌های داخلی متوقف شد

‌می‌متالز - قیمت خودرو‌های داخلی در روز گذشته تغییرات زیادی داشت تا بازار خودرو روند نزولی مطلق خود را متوقف کند. بازار خودرو مخصوصا درمورد مدل‌های داخلی از ثبات خاصی برخوردار نیست.

به گزارش می‌متالز، درواقع باید گفت بازار خودرو درحال حاضر بی‌ثبات‌ترین روز‌ها را سپری می‌کند. بازاری که بعد از چند روز روند کاهشی مطلق خود را متوقف کرده و برخی خودرو‌های داخلی، چینی و حتی خارجی در بازار با افزایش قیمت مواجه شدند.

متاسفانه در بازار خودرو کشورمان بدون هیچ دلیل منطقی و مشخصی قیمت‌ها مدام بالا و پایین می‌شود و این مساله به‌خودی خود به‌بی‌ثباتی این بازار به‌شدت دامن می‌زند. درهمین راستا خودرو‌های داخلی روز گذشته کاهش قیمت یک تا ۱۶ میلیون‌تومان را تجربه کردند و در برخی خودرو‌ها نیز شاهد افزایش بهای یک تا ۵ میلیون‌تومانی بودیم. همچنین خودرو‌های چینی در بازار آزاد نیز با کاهش قیمت یک تا ۸ میلیون‌تومانی همراه بودند.

برخی از چینی‌ها نیز افزایش قیمت یک تا ۱۵ میلیون‌تومانی را دربازار تجربه کردند. درخودرو‌های خارجی پریمیوم نیز اغلب خودرو‌ها با ثبات قیمت همراه بودند و تنها یک خودرو با افزایش ۱۰ میلیون‌تومانی در بازار به‌کار خود ادامه داد.

درخودرو‌های لوکس بازار نیز همچنان ثبات قیمت وجود دارد و تغییرات قیمتی در بازار هنوز به‌این خودرو‌ها سرایت نکرده است.

درعین حال در بازار ارز و در پشت پرده بازار خودرو اتفاق خاصی نیفتاده است که تغییرات قیمتی به‌وجودآمده را توجیه کند. به‌عبارت دیگر روند سینوسی قیمت برخی خودرو‌ها در بازار دلیل منطقی ندارد.

گزارش‌های میدانی از بیشترین و کمترین تغییرات قیمت در بازار خودرو حکایت از آن دارد که برخی مدل‌های حاضر در بازار با افزایش بها مواجه بوده‌اند که شامل موارد زیر می‌شود.

هیوندای الانترا (۱۰ میلیون‌تومان)، جک S ۵ نیوفیس (۱۰ میلیون‌تومان)، جک S ۳ مدل ۱۴۰۱ (۱۰ میلیون‌تومان) و پژو پارس دوگانه (۵ میلیون‌تومان). همچنین بیشترین و کمترین تغییرات قیمت در بازار از کاهش قیمت برخی مدل‌ها خبر می‌دهد و پژو ۲۰۷ سقف قرمز با ۱۶ میلیون‌تومان کاهش، هایما S ۷ پلاس با ۸ میلیون‌تومان، دیگنیتی با ۷ میلیون‌تومان و فیدلیتی پنج‌نفره با ۵ میلیون‌تومان کاهش قیمت در بازار مواجه شده‌اند.

امروز نیز قیمت خودرو‌های موجود در بازار را که به‌چهار دسته داخلی، چینی، خارجی‌های پریمیوم و خارجی‌های لوکس تقسیم می‌شوند، به‌تفکیک مورد بررسی قرار دهد.

پژو ۲۰۷ دو رنگ ۱۶ میلیون‌تومان دیگر ارزان شد

بازار خودرو‌های داخلی در روز گذشته در برخی خودرو‌ها روند سینوسی داشته است و علاوه‌بر ادامه کاهش قیمت در برخی مدل‌ها، شاهد افزایش قیمت در برخی دیگر از خودرو‌های داخلی بودیم. سمند EF ۷ (۳۵۲ میلیون‌تومان)، سمند EF ۷ دوگانه (۴۱۷ میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵ GLX (۲۸۶ میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵ SLX (۳۳۵ میلیون‌تومان)، پارس سال XU ۷ (۳۱۳ میلیون‌تومان)، پژو پارس XU ۷ پلاس (۳۰۸ میلیون‌تومان)، پژو پارس TU ۵ (۳۷۱ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (۳۵۵ میلیون‌تومان)، رانا پلاس (۲۹۹ میلیون‌تومان)، دنا معمولی با کروز (۴۰۷ میلیون‌تومان)، پراید ۱۱۱ (۲۰۲ میلیون‌تومان)، پراید ۱۳۲ (۱۷۸ میلیون‌تومان)، تیبا صندوقدار (۲۰۱ میلیون‌تومان)، کوییک دنده‌ای (۲۰۶ میلیون‌تومان) و نیسان دیزل با بهای ۴۴۶ میلیون‌تومان بدون تغییر قیمت در بازار به‌کار خود ادامه دادند.

از طرفی پژو ۲۰۷ سقف قرمز با ۱۶ میلیون‌تومان کاهش همچنان بیشترین کاهش قیمت را در بین خودرو‌های داخلی داشته و به ۵۰۴ میلیون‌تومان رسید. سورن پلاس با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۳۷ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵ GLX دوگانه با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۵ میلیون‌تومان، دنا پلاس با یک میلیون‌تومان کاهش به ۴۳۳ میلیون‌تومان، تارا دنده‌ای با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۴۵۲ میلیون‌تومان، وانت آریسان با ۴ میلیون‌تومان کاهش به ۲۵۹ میلیون‌تومان و پراید ۱۳۱ با یک میلیون‌تومان کاهش به ۱۸۳ میلیون‌تومان رسیدند.

همچنین بهای سمند LX داشبورد جدید با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۳۰۹ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول با یک میلیون‌تومان افزایش به ۳۹۵ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانورامای اتومات با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۶۱۸ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۳۵۳ میلیون‌تومان، تارا اتومات با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۵۹۰ میلیون‌تومان، تیبا ۲ با یک میلیون‌تومان افزایش به ۲۰۸ میلیون‌تومان، ساینا با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۲۰۷ میلیون‌تومان، پژو پارس دوگانه با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۴۱۰ میلیون‌تومان و دنا پلاس توربو اتومات با یک‌میلیون‌تومان افزایش به ۵۰۴ میلیون‌تومان در بازار آزاد رسید.

فیدلیتی ۵ نفره همچنان در سرازیری

اغلب خودرو‌های چینی در روز گذشته با ثبات قیمت همراه بودند و شاهد افزایش و کاهش قیمت برخی خودرو‌ها در بازار آزاد بودیم. جک T ۸ با یک‌میلیارد و ۱۶۰ میلیون‌تومان، جک J ۴ با ۵۰۲ میلیون‌تومان، تیگو ۷ IE با یک‌میلیارد و ۱۱۰ میلیون‌تومان، بسترن B ۳۰ با ۶۴۵ میلیون‌تومان، فیدلیتی هفت‌نفره با یک‌میلیارد و ۲۶۰ میلیون‌تومان، برلیانس کراس با ۵۹۵ میلیون‌تومان، برلیانس H ۲۲۰ دنده‌ای با ۳۴۷ میلیون‌تومان، برلیانس H ۲۳۰ دنده‌ای با ۳۵۴ میلیون‌تومان، برلیانس H ۳۲۰ اتومات با ۵۸۵ میلیون‌تومان، برلیانس H ۳۳۰ دنده‌ای با ۴۶۰ میلیون‌تومان، برلیانس H ۳۳۰ اتومات با ۵۹۰ میلیون‌تومان، آریو اتومات با ۴۷۵ میلیون‌تومان، چانگان CS ۳۵ با ۶۳۲ میلیون‌تومان، هایما S ۵ جدید با ۸۱۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با یک‌میلیارد و ۳۶۵ میلیون‌تومان و فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم با یک‌میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند.

از طرفی قیمت دیگنیتی با ۷ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۳۶۵ میلیون‌تومان، جک S ۵ موتور ۲۰۰۰ با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۹۳۸ میلیون‌تومان، فیدلیتی پنج‌نفره با ۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۲۲۰ میلیون‌تومان و هایما S ۷ پلاس با ۸ میلیون‌تومان کاهش به ۹۵۶ میلیون‌تومان رسید. همچنین بهای جک S ۵ نیوفیس با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان و جک S ۳ مدل ۱۴۰۱ نیز با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به ۷۷۵ میلیون‌تومان رسید.

الانترا تنها خودرو صعودی پریمیوم‌ها

خودرو‌های خارجی پریمیوم شامل مدل‌های خارجی که در گذشته در داخل کشور تولید می‌شدند و برخی خودرو‌های برند‌های خارجی بازار هستند. در بازار خودرو‌های خارجی پریمیوم در روز گذشته نوسان قیمت زیادی وجود داشت؛ جایی که هم شاهد افزایش قیمت و هم شاهد کاهش قیمت بودیم.

هیوندای اکسنت با یک‌میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان، هیوندای i ۲۰ با یک‌میلیارد و ۸۰ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با ۳ میلیاردتومان، هیوندای آزرا با ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌تومان، مزدا ۳ با یک‌میلیارد و ۴۰۵ میلیون‌تومان، کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ با یک‌میلیارد و ۱۱۵ میلیون‌تومان، سیتروئن C ۳ با یک‌میلیارد و ۲۹۰ میلیون‌تومان، سوزوکی ویتارا با یک‌میلیارد و ۵۲۰ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان و کیا اپتیما هیبرید با ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون‌تومان خودرو‌هایی بودند که تغییر قیمت خاصی در بازار نداشته و ثابت بودند. همچنین هیوندای الانترا تنها خودرویی بود که در این گروه با افزایش قیمت ۱۰ میلیون‌تومانی در بازار آزاد بهای آن به‌یک‌میلیارد و ۷۷۰ میلیون‌تومان رسید.

ثبات قیمت خودرو‌های لوکس در بازار

خودرو‌های خارجی لوکس شامل مدل‌های ژاپنی، آلمانی، سوئدی و ... در بازار هستند و این گروه خودرو‌ها در روز گذشته با ثبات قیمت همراه بودند. جایی که ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰ Li فول با ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و ۵۳۰ i با ۷ میلیاردتومان، لکسوس RX ۲۰۰ fsport توربو فول با ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX ۳۰۰ هیبرید با ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان، فولکس تیگوان با ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان، فولکس پاسات با ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون‌تومان و ولوو XC ۹۰ با ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان دربازار قیمت‌گذاری شدند.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده