تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۲
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۶۸۷۰۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

زامیاد توان تولید انواع وانت را دارد

‌می‌متالز - معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین رونمایی از پیکاپ کارون، جدیدترین محصول شرکت زامیاد و افتتاح همزمان خط تولید وانت پادراپلاس دوگانه‌سوز گفت: شرکت زامیاد، به‌عنوان یک مجموعه تخصصی توان تولید انواع وانت در طرح‌های گوناگون را دارد.

به گزارش می‌می متالز، در گذشته در حوزه تولید وانت‌های سنگین در کشور با ضعف مواجه بودیم، اما امروز زامیاد، یکی از زیرمجموعه‌های گروه سایپا به‌عنوان یک مجموعه تخصصی، توان تولید انواع وانت‌ها را دارد.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کارون تیراژ تولید مناسب و قیمتی اقتصادی نسبت به خودرو‌های مشابه خود خواهد داشت، گفت: یکی از مباحث مهمی که در دولت دنبال می‌شود، تولید محصولات با نرخ و کیفیت مناسب است که گروه سایپا و زامیاد این موضوع را به‌خوبی دنبال کرده و با تولید محصولات جدید در حوزه خودرو‌های سواری و کار در راستای سیاست‌های دولت گام‌های مناسبی را برداشته است و ادامه خواهد داد. به‌گزارش سایپانیوز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه باید این خبر را بدهم که دو خودرو کوییک و کوییک‌آر گروه سایپا در دور دوم قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، از روند قرعه‌کشی خارج شده و امیدوارم تا دو دوره بعدی خودرو‌های تمامی خودروسازان از قرعه‌کشی خارج شوند. او تاکید کرد: اکنون خودرو‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند از خط تولید خودروسازان حذف شود و در عوض خودرو‌های جدید نیز اضافه خواهند شد. منطقی درباره تولید خودرو‌های اقتصادی گفت: سایپا از قدیم در بازار خودرو‌های اقتصادی با تولید پراید در زمان خودش نقش اول را به عهده داشته و در آینده نزدیک، محصول جدید خودش را عرضه خواهد کرد.

او ادامه داد: لازم است خودرو‌های قدیمی از خط خارج شوند، زیرا روی پلتفرم‌های قدیمی نمی‌توان استاندارد‌ها و آپشن‌های موردنظر را نصب کرد و انتظار می‌رود همه محصولات قدیمی امسال و سال آینده از خطوط تولید خودروسازان خارج شوند.

ال۹۰ با قوای محرکه جدید

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از بازگشت خودرو ال‌۹۰ با قوای محرکه جدید داخلی یا خارجی از سال آینده به خطوط تولید خبر داد و گفت: خودرو ال‌۹۰ دارای یک پلتفرم مدرن و به‌روز است، خودرویی که در کشور روی آن سرمایه‌گذاری شده و بیش از ۷۰ درصد خط و قطعات آن در داخل وجود دارد و اگر بتوانیم ۳۰ درصد باقیمانده را اضافه کنیم می‌توان دوباره خودرو ال۹۰ کیفی و به‌روز که همه مردم از آن راضی بودند، تولید کرد.

منطقی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ما استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت بدون استفاده این محصول با همکاری‌های بین‌المللی است تا یک محصول به‌روز با همان سطح کیفیتی که همگان از آن راضی باشند، عرضه کنیم.

او گفت: در تلاشیم نمونه‌های اولیه این خودرو را تا پایان سال تولید کنیم، اما خط تولید آن سال آینده راه‌اندازی خواهد شد. در این‌باره روس‌ها گزینه‌های خوبی برای قوای محرکه ال۹۰ معرفی کردند که بررسی شده و در کنار آن گزینه‌های داخلی نیز مطرح است.

منطقی اضافه کرد: باید ببینیم از نظر کیفیت و سطح قیمت، کدام قوای محرکه مناسب این محصول خواهد بود تا بتوانیم خودرویی بهینه به بازار عرضه کنیم.

تولید خودرو ناقص صفر شد

در ادامه محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تولید خودرو‌های کامل در این گروه خودروسازی گفت: با تلاش تمام همکاران در گروه، تعداد خودرو‌های ناقص کف پارکینگ‌های سایپا به صفر رسیده است.

تیموری تصریح کرد: خودرو همه افرادی که ثبت‌نام کرده بودند، آماده است و با همکاری خوب و استقرار کارشناسان سازمان ملی استاندارد در سایپا، تست‌های مربوط به خودرو‌ها در حال انجام شدن است که پس از تایید آن‌ها خودرو‌ها آماده تجاری شدن و عرضه به مشتریان می‌شود.

دو مدل چانگان در راه سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به توقف سی‌کی‌دی‌کاری و اس‌کی‌دی‌کاری در سایپا در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: به‌تبع آن خطوط مونتاژ و رنگ عملیات سی‌کی‌دی‌کاری نیز خالی شده بود، اما اکنون تصمیم گرفتیم این خطوط را دوباره فعال کنیم.

مدیرعامل سایپا خاطرنشان کرد: در گام نخست دو مدل ۲۰۲۲ خودرو چانگان وارد این خطوط خواهد شد که اکنون در مراحل تست و اخذ تاییدیه است، اما هنوز نرخ آن‌ها مشخص نیست. او همچنین درباره تولید خودرو‌های اقتصادی در این گروه گفت: به این منظور چند مدل خودرو از جمله اطلس، سهند و آریا عرضه خواهد شد و همه خودرو‌های یادشده همچنین خودرو‌های تجاری جدید سایپا استاندارد‌های هشتادوپنج‌گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد را پاس خواهند کرد.

تیموری از تداوم عرضه دو مدل ساینا با حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی و موتور گازسوز خبر داد و گفت: تولید این خودرو که برای اقشار با درآمد کمتر ساخته شده، ادامه خواهد یافت.

بهبود محصولات

در ادامه سیدمحسن مرتضوی، مدیرعامل شرکت زامیاد گفت: خودرو کارون روی پلتفرم نیسان ساخته شده و از سیستم تعلیق، شاسی و موتور محرکه بهبود یافته برخوردار است، ضمن اینکه ۶۰ درصد آن داخلی‌سازی شده است. او خاطرنشان کرد: اصلاحاتی در شاسی محصول نیسان و سیستم تعلیق آن ایجاد شده و نرم‌تر شده، همچنین مانورپذیری و فرمان‌پذیری آن بهبود یافته است. برای این خودرو تا ۶ ماه آینده بهبود‌هایی خواهیم داشت و با همین مشخصه‌ها می‌تواند تا پایان سال وارد بازار شود.

مرتضوی درباره نرخ این محصول نیز گفت: هر چند بازار مشخص‌کننده نهایی قیمت‌هاست، اما مطمئنا نسبت به نرخ سایر رقبا در بازار مناسب خواهد بود. چراکه کارون، خودرو کار است و برای کسب درآمد تولید خواهد شد؛ بنابراین از نرخ مناسبی برخوردار خواهد بود.

عبور مستقیم محصولات سایپا

گروه خودروسازی سایپا با همت و تلاش ویژه کارگران خط تولید و برنامه دقیقی که از اواخر سال گذشته در دوره مدیریت جدید تدوین کرد، اکنون به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند پرونده خودرو‌های ناقص کف پارکینگ را ببندد.

گروه خودروسازی سایپا که تا قبل از بهمن سال گذشته با ۸۰ هزار خودرو ناقص، ۵ هزار و ۲۰۰ خودرو یورو ۴ و ۱۷۰۰ خودرو بدون گارانتی روبه‌رو بود، موفق شد با همت و تلاش مضاعف و خستگی‌ناپذیر کارگران خط تولید، مدیران و برنامه دقیقی که تدوین شد، خودرو‌هایی که به علت نقص قطعه در پارکینگ بودند را به صفر رسانده و همچنین عبور مستقیم محصولات این مجموعه را به بیش از ۹۵ درصد برساند.

بر این اساس باید عنوان کرد که گروه خودروسازی سایپا توانست قبل از تعطیلات تابستانی گروه، خودرو‌های ناقص را تکمیل کند و به مشتریان تحویل دهد.

این در حالی است که در گذشته ۸۰ درصد خودرو‌ها با نقص قطعه تولید می‌شد و این امر اجازه نمی‌داد کارگران استراحت کرده و با قوای بیشتر در محل کار خود حضور پیدا کنند. اما به جهت کاهش چشمگیر تعهدات معوق و صفر شدن خودرو‌های ناقص، در این بخش دیگر مشکلی وجود ندارد.

این دستاورد‌ها نقطه عطفی در بهبود روند تولید و شکوفایی گروه خودروسازی سایپاست و قطعا این مسیر برای ماه‌های آینده با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

تلاش خانواده سایپا بر این است که ضمن افزایش تولید، بر کیفیت محصولات خود بیفزاید و همچنین با عرضه خودرو‌های به‌روز و با تکنولوژی بهتر، رضایت مشتریان را کسب کند.

پارکینگ‌ها از خودرو‌های ناقص خالی شد

همچنین شرکت پارس‌خودرو توانست با همت و تلاش شبانه‌روزی کارگران و کارکنان خود تمامی خودرو‌های ناقص را تکمیل و تجاری‌سازی کند. با حمایت‌های مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا و پیگیری‌های مدیرعامل شرکت پارس‌خودرو و همچنین تلاش شبانه‌روزی کارکنان و تامین قطعات موردنیاز، بیش از ۱۵ هزار خودرو ناقص موجود در پارکینگ‌های شرکت تکمیل و تجاری‌سازی شد.

گفتنی است شرکت پارس‌خودرو در راستای فرامین رئیس‌جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و پشتیبانی گروه خودروسازی سایپا در تامین قطعات موردنیاز، ضمن تکمیل خودرو‌های ناقص، در حال‌حاضر تمامی خودرو‌های تولیدی خود را به صورت کامل و بدون کسری قطعه از خط تولید خارج می‌کند.

این شرکت همسو با اهداف و برنامه‌ریزی‌های گروه خودروسازی سایپا، برنامه جامعی برای افزایش تولید در امسال و همچنین تنوع سبد محصولات خود تدوین کرده که این پروژه‌ها یک‌به‌یک در حال پیگیری و انجام است.

منبع: خبرگزاری صمت

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده