تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۶۸۰۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر کل اتاق بازرگانی تهران در دیدار اعضای هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران:

توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی نیازمند نوآوری است

‌می‌متالز - اعضای هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران دیدار با دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در خصوص توسعه کارافرینی، اشتغال و چالش‌های این حوزه گفتگو کردند.

به گزارش می‌متالز، دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این دیدار با اشاره به فضای مساعد برای راه اندازی اکوسیستم نوآوری در کشور گفت: در حال حاضر دیگر ظرفیت‌های استاتیک شناخته شده نظیر آب و خاک و هوا دیگر قابلیت پاسخگویی به نیاز‌های توسعه کشور را ندارند و باید به دنبال راه‌های جدید برای توسعه کشور بود.

عشقی مشکل دیگر کشور نبود جریان مولد اندیشه در کشور عنوان کرد و گفت: کانون موقعی می‌تواند اثر گذار و نقش آفرین باشد که مولد جریان اندیشه در کشور باشد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: کانون با توجه به ماهیت خود، بحث کارآفرینی متکی بر نوآوری را به طور جدی مطرح و روی آن تبلیغ کند چرا که جامعه ایران به شنیدن حرف جدید نیاز دارد.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در ادامه همکاری کانون کارآفرینی با مدرسه تکاپو را جهت هم افزایی دو مجموعه مفید توصیف کرد.

علی نقیب رئیس هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهارن نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از نحوه شکل گیری و ساختار کانون از جمله وظایف کمیسیون‌های چهارگانه اظهار داشت: شرایط حاکم جامعه کانون را بیشتر به سمت تسهیل گری کسب و کار سوق داده است.

بهروز حبیبی نایب رئیس هیأت مدیره کانون هم با بیان دغدغه‌های حوزه کارآفرینی، تشکیل باشگاه صد ساله‌ها را مطرح و تصریح کرد هدف از این کار را تعهد اعضای آن مبنی بر افزایش عمر بنگاه خود را به صد سال و بیشتر است که این کار نیاز به مقدمات و تمهیدات زیادی در زمینه آموزش و … دارد و می‌تواند در برنامه کار کانون قرار بگیرد.

توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی نیازمند نوآوری است

توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی نیازمند نوآوری است

منبع: کانون کارآفرینی استان تهران

عناوین برگزیده