تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۵۲۱
کد خبر: ۲۲۳۵۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانوان کارآفرین از تسهیلات اشتغال زایی در استان گیلان بهره‌مند می‌شوند

‌می‌متالز - مسوول بسیج جامعه زنان سپاه گیلان گفت: یکی از مأموریت‌های این سازمان برگزاری دوره‌های آموزشی و تأمین سرمایه اولیه در جهت اشتغال زایی بانوان است.

به گزارش می‌متالز، معصومه پرسا در رشت، درباره اقدامات سازمان بسیج جامعه زنان سپاه گیلان در راستای حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های سازمان بسیج جامعه زنان برگزاری دوره‌های آموزشی برای بانوان و تأمین سرمایه اولیه برای اشتغالزایی آنان است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه گیلان عنوان کرد: همچنین تهیه تجهیزات شغلی برای بانوانی که تمایل به اشتغال زایی و ورود به عرصه تولید دارند از دیگر اقدامات این سازمان در راستای حمایت از بانوان تولیدکننده و کارآفرین بوده است.

پرسا با بیان اینکه سعی داریم بانوان علاقمند و مستعد برای اشتغال زایی را تقویت کنیم تا شاهد تولید محصولات توسط آنان باشیم گفت: از جمله مشاغلی که توسط بانوان تولیدکننده در گیلان دنبال می‌شود می‌توان به پرورش قارچ اشاره داشت.

وی تصریح کرد: تولید صنایع‌دستی، حصیربافی، سبدبافی، ربان‌دوزی، سفالگری، پرورش گل و گیاه، پرورش طیور، تولیدات عرقیجات و خیاطی از دیگر مشاغلی است که بانوان تولیدکننده در گیلان به آن مشغول هستند.

مسوول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه گیلان افزود: این سازمان در ابتدا آموزش‌هایی را در حوزه‌های مختلف اشتغال زایی به بانوان ارائه داد و خوشبختانه بانوان توانستند با بهره‌گیری از این آموزش‌ها اقدام به تولید محصولات و سپس عرضه آن در بازار‌ها کنند.

پرسا با اشاره به حمایت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه گیلان در راستای عرضه محصولات تولید شده بیان کرد: پایگاه‌های بسیج در محلات اقدام به راه‌اندازی بازارچه‌های محلی کردند تا موجبات رونق معیشت بانوان تولیدکننده و توسعه اشتغال خانگی فراهم شود.

وی ابراز داشت: در مجموع این اقدامات در راستای کمک به اقتصاد خانواده‌ها مؤثر بوده و از طرفی تعدادی از کارآفرینان استان گیلان نیز در راستای حمایت از مشاغل خانگی به یاری بانوان تولیدکننده آمدند.

مسوول بسیج جامعه زنان درباره پیگیری این سازمان در جهت فرهنگ‌سازی فرزندآوری گفت: با توجه به اینکه گیلان جزو پیرترین استان‌های کشور بوده، بیشترین افراد سالمند را دارد و با معضل کاهش جمعیت مواجه است، یکی از دغدغه‌های سازمان بسیج جامعه زنان فرهنگ‌سازی فرزندآوری است.

پرسا با بیان اینکه این اقدام از سال ۹۸ آغاز شد و از سال گذشته توانستیم با قوای بیشتری این مهم را ادامه دهیم افزود: در این راستا هیئت‌های اندیشه‌ورز تشکیل و جلسات مستمری با حضور نخبگان و صاحب نظران استانی و کشوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای برون‌رفت از این معضل راهکار‌هایی توسط نخبگان ارائه شد تا بتوانیم در این حوزه تصمیمات مهمی را اتخاذ کنیم تصریح کرد: در این جلسات موضوعاتی نظیر تشویق به ازدواج آسان و ترویج فرهنگ واسطه‌گری برای ازدواج مطرح شد.

مسوول بسیج جامعه زنان سپاه گیلان گفت: در این زمینه کارگاه‌های آموزشی جهت تقویت بنیه دینی و علمی افراد با موضوع فرهنگ فرزندآوری، ازدواج آسان و ترویج فرهنگ واسطه‌گری برای ازدواج برگزار شد و به ارائه مشاوره در زمینه تشکیل خانواده و تشویق به فرزندآوری پرداختیم.

پرسا با بیان اینکه تسهیلاتی را برای خانواده‌هایی که با مشکل ناباروری و یا مشکل معیشتی برای به دنیا آوردن فرزند جدید مواجه هستند در نظر گرفته‌ایم افزود: شایان ذکر است که از مادرانی که در سن زیر ۴۰ سالگی بیش از ۳ فرزند داشتند به‌عنوان مادران نمونه تجلیل به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده