تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۵۲۵
کد خبر: ۲۱۸۰۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

ضرورت شناسایی و حمایت بانوان کارآفرین/ ایجاد تحول هزینه‌آور و نیازمند مقاومت است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش زنان در خانواده و جامعه و توانایی آنان در تولید و اشتغال، بر ضرورت حمایت از بانوان کارآفرین تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم حسینی در نشست بانوان کارآفرین برتر و مشاوران امور زنان، ضمن قدردانی از تلاش بانوان در حوزه‌های مختلف تولید، و نیز اقدامات دفتر امور زنان و خانواده وزارت صمت، به شرایط اقتصادی کشور در شرایط تحریم و همه‌گیری کرونا اشاره کرد و گفت: در این مدت که مسئولیت این وزارتخانه را بر عهده گرفتم تلاش کردیم تا با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، برنامه‌های موثری را برای تحولات مثبت در حوزه صمت و اقتصاد کشور اجرا کنیم، گرچه به دلیل موانع و شرایطی که وجود داشت انتظار و هدف مورد نظر حاصل نشد، اما اتفاقات خوبی در این ۹ ماه در بخش صنایع، معادن و بازرگانی افتاد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایجاد تحول در هر حوزه‌ای را کاری دشوار و مشمول هزینه توصیف کرد و افزود: وزارت صمت علی‌رغم همه این سختی‌ها، با سماجت هزینه اجرای این برنامه‌ها را قبول کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت‌های خود به ظرفیت و توانایی بانوان در حوزه تولید و تجارت اشاره کرد و افزود: بانوان نشان دادند که اگر فرصت و شرایط مناسب برای فعالیت بانوان ایجاد شود، در حوزه‌های کارآفرینی و ثروت آفرینی توانایی خوبی دارند و نقش بانوان در خانواده و جامعه بر کسی پوشیده نیست.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت شناسایی بانوان کارآفرین در حوزه صمت از آمادگی وزارت صمت در حمایت از بانوان فعال در بخش تولید و تجارت خبر داد.

رزم‌حسینی در بخش دیگر صحبت‌های خود اجرای سیاست‌های تجارت بین‌المللی و تاثیر آن در برگشت پرونده‌های صادرکنندگان از دستگاه قضایی به حوزه تولید و تجارت و همچنین تسهیل در رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان را یکی از اقدامات مهم در روان‌سازی تجارت بین‌المللی و تامین کالا‌های اساسی و مورد نیاز تولید اعلام و برگشت وظایف وزارت صمت به ویژه در حوزه صادرات به این وزارتخانه را از دیگر دستاورد‌های ماه‌های اخیر عنوان کرد.

وی احصاء قوانین و مقررات مزاحم تولید در سه سطح وزارتخانه، مجلس و دولت را از دیگر دستاورد‌های مهم وزارت صمت، در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید برشمرد و اظهار داشت: در خصوص قوانین مزاحم مربوط به داخل وزارتخانه، اقدامات لازم انجام و در ماه‌های نخست سال، ابلاغیه‌های مربوطه جهت رفع آن‌ها صادر و ابلاغ شد.

رزم‌حسینی در ادامه به آزادسازی و واگذاری ۶ هزار محدوده معدنی حبس شده از طریق مزایده اشاره کرد و آن را مورد تأیید رئیس‌جمهور منتخب خواند و اجرای این طرح موجب ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و اشتغال را در کشور دانست.

افزایش صادرات فولاد و محصولات پتروشیمی، افزایش تولید محصولات بهداشتی، مواد غذایی و رشد تولید در ۲۵ رشته صنعتی، و دستاورد‌های مربوط به عمق ساخت داخل دیگر مواردی بود که وزیر صمت در این جلسه به آن‌ها اشاره کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده