تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۲۰۰۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده تاکید کرد:

حمایت ازبانوان آسیب‌دیده کشور با استفاده از ظرفیت زنان توانمند وسرمایه گذار

‌می‌متالز - مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان شاغل در ادارات و همچنین بانوان کارآفرین در حوزه صمت شناسایی شده‌اند و بانک جامعه آماری مربوطه تهیه شده است، گفت: یکی از برنامه‌های وزارت صمت استفاده از ظرفیت بانوان توانمند برای حمایت از زنان آسیب دیده است.

به گزارش می‌متالز، فاطمه السادات حسینی روز گذشته (۲۷ تیرماه) در دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: در حال حاضر دفتر امور زنان و خانواده وزارت صمت، شبکه سازی و شناسایی بانوان کارآفرین را به منظور ساماندهی فعالیت‌های آنان و ایجاد هم‌افزایی در سطح ملی آغاز کرده است.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده از معرفی زنان فرهیخته کار آفرین به جامعه خبر داد و تصریح کرد: این زنان می‌توانند به عنوان الگویی در استحکام خانواده و حتی برای فعالیت‌های اقتصادی باشند و در همین راستا مقرر شد تفاهم نامه‌ای بین زنان مدیرعامل شرکت‌های بزرگ و وزارت صمت منعقد شود.

وی رویکرد این تفاهم‌نامه را سرمایه گذاری در جوامع محروم و جامعه روستایی کشور وبهره‌برداری از این ظرفیت برای محرومیت زدایی عنوان کرد و افزود: تفاهم نامه زنان کارآفرین تدوین شده و بزودی منعقد می‌شود؛ در کنار آن تقویت و ایجاد تعامل بین مشاور زنان و خانواده وزارت صمت و شهرک‌های صنعتی و دفاتر امور بانوان نیز مورد توجه قرار گرفت و سعی شد با پیگیری این تفاهم نامه مشارکتی در تهران، اساس مثلث تعامل و هم افزایی در استان‌ها را شکل بدهیم.

حسینی در ادامه صحبت‌های خود از ایجاد یک کارگروه رفع موانع تولید و پشتیبانی از زنان کارآفرینان با تاکید وزیر صمت خبر داد و آن را یکی از کار‌های ساختاری و پایه‌ای کشور توصیف کرد که می‌توان از ظرفیت آن در راستای رفع مسائل و مشکلات بانوان کارآفرین استفاده کرد.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده به ایجاد ارتباط بین برخی از بانوان صادرکننده در حوزه کشاورزی و افراد تسهیل گر در مناطق محروم روستایی اشاره کرد و با ابراز امیدواری نسبت به نتایج ثمربخش و مثبت آن در حوزه کشاورزی و رفع مشکلات در حوزه روستایی، اظهار داشت: با توجه به زنان توانمند سرمایه گزارو خَیر، اقدامات اولیه برای ایجاد و تقویت تعامل بین کمیته امداد و وزارت صمت فراهم شده است و این وزارت به عنوان حلقه واسط می‌تواند به کارآفرینی و فعالیت اقتصادی بانوان در کشورکمک کند.

وی در بخش دیگر این جلسه با بیان اینکه برنامه‌های آموزش ومشاوره را به صورت آیین نامه در حوزه خانواده وزارت تعریف شده است، گفت: پیشنهاد کلینیک آموزش ومشاوره زنان وخانواده را در حوزه سلامت بانوان و خانواده کارکنان، میز خدمت و کلینیک کسب و کار را ارائه کردیم که اقدامات اولیه آن انجام شده است و امیدواریم کلینیک بانوان و کارکنان در عید غدیر به بهره برداری برسد.

حسینی ایجاد کلینیک مشاوره و میز خدمت را یکی از نیاز‌های وزارت صمت دانست و با بیان اینکه سند راهبردی زنان و خانواده به عنوان نقشه راه چهار ساله در ۲۱ تیرماه رونمایی شد تصریح کرد: بالغ بر ۱۰۰ مشاور در حوزه بانوان در سازمان‌های تابعه وشهرک‌های صنعتی استان ها‌ی کشور فعالند، لذا سعی کردیم در سند راهبردی در بخش درون سازمانی مسائل مربوط به بانوان شاغل و خانواده و بخش برون سازمانی موضوعات مرتبط با زنان کارآفرین وفعالان اقتصادی را مورد توجه قرار دهیمف همچنین ساختار دفترزنان وخانواده در وزارت صمت را مطابق مصوبه هیات وزیران تدوین کردیم که با تایید ونظرمقام عالی وزارت فرایند اداری آن به زودی طی می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب با همکاری تیم‌هایی از استان تهران، و کارگروه‌های در حوزه‌ای ستادی بانوان صاحب نظر را به سرعت فعال کردیم و اگر این بیانیه را در برنامه‌های خانواده و با نقش جوانان و بانوان و مادران در مشارکت ها‌ی اجتماعی داشته باشیم بسیاری از آسیب‌های خانواده را رفع می‌کند.

وی در پایان گفت: با حضور رییس جمهوری منتخب انتظار می‌رود فعالیت‌ها وحمایت هادر حوزه بانوان بلاخص در راستای تحکیم بنیان خانواده وفرمایشات مقام عظمای ولایت پررنگ، پویاتر وهدفمند شود.

گفتنی است نماینده، ولی فقیه در استان کرمان در این جلسه، فعالیت وزارت صمت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ۶ ماهه پایان دولت‌ها مشهور است که کار چندانی انجام نمی‌شود، اما در وزارت صمت اقدامات و فعالیت‌های خوبی انجام شده است و گویا هیچ تفاوتی در فعالیت روز‌های ابتدایی دریک دولت با روز‌های پایانی آن در این وزارت خانه مشاهده نمی‌شود واین رمز موفقیت مدیران پر تلاش وجهادی است.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)

عناوین برگزیده