تاریخ: ۲۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۴۳
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۶۷۳۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مدیرکل صمت همدان: توسعه کارآفرینی لازمه رونق اقتصادی در منطقه است

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان وجود خلاقیت و نوآوری را در بخش تولید و صادرات استان ضروری دانست و گفت: یکی از راه‌های تحقق رونق اقتصادی منطقه، توسعه کارآفرینی است.

به گزارش می‌متالز، احمد شانیان شامگاه چهارشنبه در همایش کارآفرینی که در تالار قرآن شهر همدان برگزار شد، اظهار داشت: شرایط اقتصادی به گونه‌ایست که نیاز به ایجاد و توسعه کسب و کار‌ها روز به روز بیشتر احساس می‌شود و در این شرایط باید در مقوله کارآفرینی سرمایه گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه کارآفرینی همان فرایند تاسیس یک کسب و کار بر مبنای فکر و ایده نو است اضافه کرد: با تربیت کارآفرینان می‌توانیم روند ایجاد درآمد و اشتغال زایی را بهبود ببخشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان افراد خلاق و نوآور را به عنوان کارآفرین منشا تحولات بزرگی در عرصه تولید و خدمات دانست و افزود: شرکت‌های بزرگ جهانی برای حل مشکلات خود به کارآفرینان مراجعه می‌کنند و به عبارتی چرخ‌های رونق اقتصادی با توسعه کارآفرینی حرکت می‌کنند.

مدیرکل صمت همدان: توسعه کارآفرینی لازمه رونق اقتصادی در منطقه است
وی با اشاره به مشکلات صنایع و واحد‌های تولیدی استان همدان یادآوری کرد: ریشه بسیاری از گرفتاری بخش تولید و صادرات نبود روحیه کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت در بین فعالین اقتصادی است.

این مدرس تاکید کرد: علاوه بر دارا بودن سرمایه و تمکن مالی، مجریان طرح‌های اقتصادی باید مهارت‌های لازم برای ایجاد کسب و کار را بیاموزند و از افراد کارآفرین در مجموعه خود استفاده کنند تا بتوانند به موفقیتی پایدار دست یابند.

در استان همدان افزون بر یک هزار واحد صنعتی مشغول فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده