تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۷
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۶۸۱۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۶۷ هزار واحدی شاخص بورس در تیر امسال

‌می‌متالز - شاخص بورس در تیر امسال طی ۱۹روز معاملاتی، با ثبت ۶۷هزار و ۷۳۴واحد کاهش، معادل ۴.۴ درصد افت کرده است.

به گزارش می‌متالز، از جریان معاملات بورس اوراق بهادار در تیر امسال تعداد ۱۳۱ میلیارد و ۵۲۴ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۸۳۹ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال در بیش از ۶ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۱۸۵ دفعه طی ۱۹ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۱۸ میلیارد و ۶۸۷ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۵۳ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۱۹ روز، با ۶۷ هزار و ۷۳۴ واحد کاهش، معادل ۴.۴ درصد افت کرده و به رقم یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۹۸ واحد در پایان این ماه رسیده است. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۱۹ هزار و ۶۷۶ واحد کاهش، معادل ۴.۶۵ درصد افت کرده و رقم ۴۰۳ هزار و ۷۸۲ واحد را به نمایش گذاشته است.

شاخص بازار اول هم با ۵۸ هزار و ۴۰۳ واحد افت در این مدت به رقم ۱۱۰۹ هزار و ۵۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۸ هزار و ۴۰۳ واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۴۹۰ واحد رسیده‌اند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۵ درصد افت و شاخص بازار دوم با ۳.۶۶ درصد کاهش همراه شده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده