تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۶۸۵۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۹۷۳ واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۹۷۳ واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۴ میلیارد و ۳۳۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۶ میلیارد تومان در بیش از ۲۸۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۹۷۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۴۳ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد کاوه کیش و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و پتروشیمی نوری با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۶۰۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲ هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان در ۱۳۳ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۵ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۸۱۸ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی صنعتی مینو، تولید نیروی برق دماوند و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر مثبت بر این نماگر به نام پخش البرز، پویا زرکار آق دره و پلیمر آریا ساسول شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده