تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۹
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۶۸۱۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۳۱۲ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی گلستان پرداخت شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۱۲ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی در استان گلستان پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، درویش علی حسن زاده عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا کنون درخواست تسهیلات ۱۴۰ واحد تولیدی استان پس از تصویب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای دریافت بیش از ۲۶ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: از کل واحد‌های معرفی شده به بانک‌ها تعداد ۳۱ واحد تولیدی استان ۱۳۱۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند و هم‌اکنون استان گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در جایگاه هشتم کشور قرار دارد.

به گفته وی، از محل اعتبارات بازسازی و نوسازی نیز تاکنون درخواست تسهیلات ۲۹۸ واحد تولیدی استان جهت دریافت ۱۲ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال در کارگروه مصوب و جهت پرداخت به بانک‌های استان ارسال شده که ۷۱ واحد ۲ هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال تسهیلات این بخش را دریافت نموده اند و گلستان در این بخش نیز در رتبه دوم کشور قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان هم در این جلسه گفت: جهش اقتصادی نیازمند یک اقدام جهادی و تلاش شبانه‌روزی است و توجه به مزیت‌های تجاری و اقتصادی گلستان به خصوص در عرصه تولید آن قدر از دیگر استان‌ها برتری دارد که تنها با توجه کردن به بخشی از این مزیت‌ها می‌توان به یک جهش چشمگیری دست یافت.

سیدمحمد دهنوی اظهار کرد: برای رفع موانع تولید همه باید تلاش کنیم و اگر می‌خواهیم به جهش اقتصادی دست یابیم، با تلاش‌های عادی و کوچک نمی‌توان به این هدف دست یافت.

وی با اشاره به ظرفیت موجود بانک‌ها در عرصه حمایت از تولید گفت: اقتصاد یک زنجیره بهم پیوسته است که اگر یکی از حلقه‌های آن پاره و یا شکسته شود باقی زنجیره نیز به چالش برخورد می‌کند.

در این جلسه مشکلات چند واحد تولیدی نیز بررسی و تصمیمات لازم جهت رفع موانع تولید آن‌ها اخذ شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده