تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۶۸۲۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکود بازار؛ نتیجه کاهش تولید است/ چرا قیمت آهن اسفنجی کاهش یافت؟

‌می‌متالز - یک کارشناس فولاد می‌گوید: قطعی برق بر مسائل متعددی تاثیر می‌گذارد که یکی از این موارد کاهش قیمت برخی مقاطع و رکود در بازار است.

به گزارش می‌متالز، امین مهرکیش به دنبال مشکلات مطرح شده برای فولادی‌ها پس از قطعی برق در تابستان گفت: ما با مشکل قطعی برق روبه‌رو هستیم؛ هرچند ارایه اطلاعیه برنامه‌ریزی برق انجام شده است. ما با در دست داشتن این جدول‌ها می‌توانیم به طور نسبی برنامه‌ریزی کنیم که تعمیرات خود را به چه ساعت‌ها و روز‌هایی موکول کنیم تا درنهایت به دنبال آن میزان تولید در طول سال کاهش پیدا نکند.

وی همچنین تصریح کرد: نهایتاً تاثیر قطعی برق بر مسائل متعددی تاثیر می‌گذارد که یکی از این موارد کاهش قیمت برخی مقاطع و رکود در بازار می‌شود.

این کارشناس صنعت فولاد به دنبال این موضوع توضیح داد: با توجه به شرایط موجود کارخانه‌های ذوب نیز با قطعی برق مواجه اند که این در آخر موجب کاهش فروش آهن اسفنجی در بورس کالا می‌شود که نتیجه مستقیم کاهش فروش در بورس کالا، افت قیمت است؛ چراکه عرضه زیاد و تقاضا کم می‌شود.

مهرکیش اظهار داشت: در شرایط فعلی یکی از دلایل کاهش قیمت آهن اسفنجی قطعی برق است. هنگامی که کارخانه‌های ذوب دچار قطعی برق باشند، تولیدات خود را کاهش می‌دهند و در نتیجه آهن اسفنجی خریداری نمی‌شود و کالا در کارخانه‌ها می‌ماند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده