تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۶۸۴۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

حفظ میراث فرهنگی در احداث کارخانه آهن اسفنجی مورد توجه است

‌می‌متالز - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق گفتگو با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد ۵۰۰ تن سهمیه آرد تیرماه و حداکثر تا سقف ۲۰۰۰ تن نیز سهمیه ماه‌های مرداد و شهریور استان اردبیل افزایش یافته و سهمیه گردشگری آرد مجددا برقرار شود.

به گزارش می‌متالز، علی نیکزاد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وجود مشکلاتی در خرید نان و تشکیل صف‌های طولانی که به‌علت حذف سهمیه گردشگری آرد بود، مطابق گفتگو با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد ۵۰۰ تن سهمیه آرد تیرماه و حداکثر تا سقف ۲۰۰۰ تن نیز سهمیه ماه‌های مرداد و شهریور استان اردبیل افزایش یافته و سهمیه گردشگری آرد مجددا برقرار شود که از مسؤولان استانی انتظار داریم در این زمینه نظارت‌های لازم را داشته باشند.

وی افزود: در نشست با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مقرر شد با توجه به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها برای کشت گندم، جو، نخود، عدس، کلزا و گیاهان دارویی، به هر مقدار که این طرح در دیمزار‌های استان اردبیل علاوه بر سهمیه ۲۹۰ هزار هکتاری اجرا شود، از سوی ستاد اجرایی مورد پشتیبانی قرار گرفته و یارانه پرداخت شود.

اخذ اعتبار ۵ میلیاردی برای تملک یک خانه تاریخی در حال تخریب در اردبیل

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌دنبال بازدید اخیر از یک خانه تاریخی در حال تخریب در شهر اردبیل و با پیگیری‌های انجام‌یافته، اعتبار ۵ میلیاردی از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تملک این خانه تاریخی اخذ شد.

نیکزاد بیان کرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر سال مالی عمرانی به شهریور ۱۴۰۱، لازم است دستگاه‌های اجرایی به تعیین تکلیف وضعیت اعتباراتی که در حساب مانده، توجه جدی داشته باشند.

حفظ میراث فرهنگی در احداث کارخانه آهن اسفنجی مورد توجه است

وی تصریح کرد: با توجه به وجود معادن سنگ آهن در استان اردبیل و همچنین نیاز به آهن اسفنجی در استان، کارخانه تولید یک میلیون تنی آهن اسفنجی با سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی احداث می‌شود و با اخذ دستور از وزیر صمت، سنگ آهن معادن استان در این کارخانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین رعایت موضوع مربوط به حفظ میراث فرهنگی در محل احداث این کارخانه که کاملا دولتی بوده و منفعت شخصی مطرح نیست، کاملا مورد تأکید و دارای اهمیت است و به همین منظور ۹۷۰ میلیون تومان اعتبار برای کاوش و مطالعه در محل مذکور به پژوهشکده میراث فرهنگی اختصاص یافته است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده