تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۶۸۳۴۷

فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال نیرو اینترنت کشور را دچار اختلال کرد

‌می‌متالز - صبح امروز شبکه اینترنت کشور با اختلال مواجه شده که گفته می‌شود این اختلال به علت قطعی برق در ساختمان LCT زیرساخت به وجود آمده است.

به گزارش می‌متالز، صبح امروز شبکه کشور با اختلال مواجه شد که گفته می‌شود این اختلال به علت قطعی برق در ساختمان LCT زیرساخت به وجود آمده است. از ساعت ۸:۱۵ الی ۸:۵۰ امروز صبح اینترنت کشور با اختلال مواجه شد، موضوعی که عده‌ای از کاربران را به دردسر انداخت و شبکه پرداخت کشور را نیز با مشکل مواجه کرد.

در این ساعات و پس از آن بسیاری از مشترکین با اختلال سرویس‌های اینترنت خود رو‌به‌رو بوده‌اند. کاربران برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نظیر مخابرات در نقاط مختلفی با قطعی روبه‌رو بودند و برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نیز در برخی نقاط با اختلال در ارائه سرویس روبه‌رو بودند.

به نظر می‌رسد این اختلال موقتی اینترنت در پی قطعی برق شرکت زیرساخت روی داده است که البته ساعت نزدیک به ۹ صبح رفع شده است. دیگر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نیز به طور پراکنده دچار مشکل در ارائه سرویس بودند. گفتنی است توزیع اینترنت ورودی کشور در این مرکز صورت می‌گیرد و اختلال در اینترنت بسیاری از شرکت‌ها به همین خاطر است.

با پیگیری‌ها، اختلال اینترنت ثابت در برخی از مناطق تهران بر اثر فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال نیرو بوده است که با استفاده از مسیر‌های جایگزین در خطوط انتقال نیرو این مشکل مرتفع و ارایه سرویس در سطح شبکه به حالت عادی برگشت.

این قبیل مشکلات در ساختمان‌های زیرساخت برای چندمین بار در سال ۱۴۰۱ رخ داده و تمام شبکه کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ چرا که عموم تجهیزات اصلی اکثر دیتاسنتر‌ها و شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت در این مکان قرار دارد.

اسفندماه سال گذشته ساختمان LCT در خیابان شیخ بهایی تهران که مرکز توزیع اینترنت میان شرکت‌های مختلف است دچار حریق و این موضوع باعث اختلال سراسری در اینترنت کشور شد. با وجود مهار آتش‌سوزی این اختلال اینترنت چند ساعتی در روز جمعه ادامه داشت و مردم را به دردسر انداخت.

شرکت مخابرات ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد قطعی و اختلال گسترده در تهران و مناطق مختلف ارتباطی به این شرکت ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده