تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۶۹۵۳۸

ماموریت وزارت ارتباطات برای بررسی وضعیت مراکز مخابراتی

‌می‌متالز - در پی آتش سوزی روز گذشته حوضچه مخابراتی، وزارت ارتباطات اعلام کرد که شرکت مخابرات باید خسارت‌های وارده به مشترکین را جبران کند.

به گزارش می‌متالز، چندروز گذشته بود که به علت آتش‌سوزی در حوضچه ارتباطی مرکز قدس شرکت مخابرات ایران که ظهر روز دوشنبه (۱۰ مرداد) اتفاق افتاد، ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در مناطقی از شهر، مختل شد که علاوه بر شبکه اینترنت همراه و ثابت، شبکه تلفن همراه نیز برای بعضی از کاربران در برخی از مناطق تهران از دسترس خارج شد.

بر همین اساس در روز‌های گذشته در جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات ابعاد این مساله بررسی شد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه، متاسفانه در طراحی و اجرای این حوضچه اصول حرفه‌ای، امنیتی و پدافند غیر عامل توسط شرکت مخابرات رعایت نشده بود.

در این راستا مسوول پدافند غیر عامل وزارتخانه ارتباطات مامور شد که وضعیت تمامی حوضچه‌ها و مراکز مخابراتی را از جهت رعایت اصول امنیتی و پدافند غیر عامل بررسی کرده و مشکلات احتمالی را جهت اقدامات اصلاحی به شرکت مخابرات ابلاغ کند.

در ضمن به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شد که با استفاده از ظرفیت کمیسیون تنظیم مقررات، تصمیمات لازم در خصوص پاسخگویی شرکت مخابرات و نیز جبران خسارات وارده به مشترکین از سوی این شرکت اتخاذ شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده