تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۶۸۳۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۳۲۵ هزار تن کالا از گمرکات کردستان/ تقدیر از صادرکنندگان برگزیده استان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۲۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۱میلیون دلار از گمرکات سنندج، سیرانبند بانه و باشماق به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی در جلسه کارگروه توسعه استان با اشاره به اینکه میزان صادرات استان از لحاظ ارزش وزنی ۲ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش داشته است اظهارداشت: بیشترین میزان صادرات انجام شده مربوط به گمرک باشماق با ۱۹۶ هزار تن به ارزش ۸۱ میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی استان طی سه ماهه نخست امسال ۳۴۰ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به میزان تحقق اهداف کمی در بخش صادرات استان طی این مدت اشاره کرد و گفت: با ۱۱۱ میلیون دلار صادرات انجام شده از گمرکات استان ۷۶ درصد هدف تعیین شده در این بخش تحقق پیدا کرده است.

خلیقی به میزان سهم صادرات استان از صادرات کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سهم وزنی صادرات استان نسبت به کشور ۱.۱۷ درصد و سهم ارزشی ۸۵ صدم درصد است که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته به لحاظ وزنی هفت درصد رشد و از نظر ارزشی هم ۳۱ درصد کاهش داشته است.

در پایان از ۶ نفر از صادرکنندگان برگزیده استان در سال ۱۴۰۰ تقدیر شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده