تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۶۸۴۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ایران به قطر به یک‌میلیارد دلار افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - نایب‌رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت: با توجه به نتایج مطلوب سفر هیات تجاری ایران به قطر پیش‌بینی شده صادرات ایران به این کشور تا دو سال‌آینده به یک‌میلیارد دلار افزایش یابد که بدون تردید بخش قابل‌توجهی از این صادرات سهم استان بوشهر است.

به گزارش می‌متالز، خورشید گزدرازی اظهار کرد: سفر پنج روزه با حضور ۷۰ شرکت صادراتی دستاورد‌های بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی به‌همراه داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به نشست وزیر نیرو با هیات همراه برای توسعه تجاری بین دو کشور اشاره کرد.

وی بیان کرد: افتتاح مرکز تجاری ایران در قطر با محوریت مرکز توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت، انتصاب رایزن اقتصادی ایران در قطر، بازدید از ظرفیت اقتصادی ازجمله منطقه آزاد «حمد» از دیگر دستاورد‌های ارزشمند سفر هیات تجاری کشورمان به مقصد قطر است. رئیس اتاق بازرگانی بندربوشهر ادامه داد: حضور هیات‌اعزامی در اتاق بازرگانی قطر با حضور علیرضا پیمان‌پاک معاون وزیر صمت، شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و نشست رو در روی فعالان اقتصادی ایران و قطر برای تسهیل در فعالیت تجار و بازرگان دو کشور از دیگر دستاورد‌های این سفر است. وی عنوان کرد: مشکلات صادرکنندگان ایرانی در بندر الرویس قطر نیز بررسی شده است که انتظار می‌رود نصب دستگاه ایکس ری در بندر یادشده به‌عنوان یکی از مطالبات مهم صادرکنندگان ایرانی محقق شود. گزدرازی یادآور شد: استقبال دولت قطر از راه‌اندازی کشتی مسافری بین بنادر جنوبی ایران و این کشور برای استفاده مسافران جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از دیگر دستاورد‌های این سفر است که امیدواریم تخصیص سوخت یارانه به کشتی‎های داوطلب این خط هرچه زودتر محقق شود. وی عنوان کرد: قطر در نیمه دوم سال‌جاری میزبان بزرگ ‎ترین رویداد فوتبالی دنیاست که این ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه مراودات تجاری با این کشور است. گزدرازی افزود: در نوار ساحلی خلیج‌فارس استان بوشهر و به‌ویژه بندر دیر این استان نزدیک‌ترین مسافت با کشور قطر دارد که باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود. تجارت ایران و قطر در زمان حاضر رقم ناچیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰‌میلیون دلار است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده