به گزارش میمتالز، در این جلسه که به میزبانی دفتر خدمات کسب و کار برگزار شد، موانع و چالشهای توسعه شرکتهای مدیریت صادرات و شیوه ارایه خدمات این موسسات برای کسب وکارها با حضور هیات مدیره انجمن شرکتهای مدیریت صادرات و برخی از صاحبنظران بررسی گردید.
رییس انجمن شرکتهای مدیریت صادرات در این نشست، فقدان دانش در رابطه با بازارهای هدف و صادرات، فقدان تجربه لازم در زمینه صادرات، اطلاعات ناقص در رابطه با بازار هدف، ناتوانی در تشخیص مشتریان/خریداران در بازارهای خارجی، مشکل در برقراری ارتباط و تماس با مشتریان و عرضهکنندگان خارجی، حضور نامناسب در بازار هدف، ناتوانی در یافتن توزیعکننده و نماینده قابل اطمینان و فقدان نام تجاری مشهور و بینالمللی و همچنین نبود شرکتهای مدیریت صادراتی در برخی استانها را از جمله این موانع موجود بیان کرد و تصریح کرد: توانمند کردن شرکتهای موجود و جذب شرکتهای جدید برای مدیریت صادرات در شهرهایی که چنین امکاناتی ندارند از جمله راهکارهای برون رفت از این بحران است.
امیرحسین اسدی مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار نیز در این جلسه با اعلام سه راهبرد اساسی برای توسعه گفت: سه موضوع اساسی را نیاز داریم؛ در فاز اول فرهنگسازی برای شناخت خدمات شرکتهای خدمات مدیریت صادرات، موضوع دوم توسعه شرکتهای خدمات صادرات و موضوع سوم توسعه فناوری در این شرکتها با هدف دستیابی سریعتر به ظرفیتهای جهانی!
اسدی ادامه داد: در یک مطالعه موردی از بین هزار کسب وکار، هفتاد درصد با برنامههای شرکتهای مدیریت صادرات آشنا نبودند و این موضوع ما را بر فرهنگسازی فعالیتهای این شرکتها رهنمون میسازد. فرهنگسازی از طریق تولید برنامههای تلویزیونی، برگزاری همایشها، برگزاری میزگرد بصورت مستمر طی برنامه سه ماهه و یا شش ماهه و سایر روشها باید اتفاق بیفتد.
مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار در پایان افزود: استفاده از فناوری در صادرات یکی از موضوعات بسیار کلیدی است و باید تلاش کنیم با همکاری یکدیگر، رسوخ فناوری در مبانی صادرات اتفاق افتد.
منبع: شاتانیوز