تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۶۸۵۶۹
سرویس خبر : اجتماعی

ضرورت فعال سازی میکرو رسانه‌های مردمی در لایه‌های مختلف جامعه

‌می‌متالز - زاده قشمی رییس مرکز ارتباطات وزارت صمت در نخستین کنفرانس بین المللی رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری، اظهار داشت: آنچه که امروز ما روابط عمومی‌ها و اهالی رسانه در لایه حکمرانی با آن مواجه هستیم حکمرانی نرم است.

به گزارش می‌متالز، در دوره‌ای هستیم که پلتفرم‌ها جایگزین دستورالعمل ها، ابلاغیه‌ها، ساختار‌ها و سازمان‌ها را شده‌اند.

رییس مرکز ارتباطات وزارت صمت عنوان کرد:فاصله‌ای که توسط حکمرانی نرم میان حکمرانان سیاسی و جامعه ایجاد شده دارای اقتضائاتی است که اصلی‌ترین بخش آن موضوع بیگ دیتا هاست.

وی یادآور شد: درحال حاضر شکل گیری نسل جدیدی از پلتفرم‌ها به سوی میکرو مدیا‌ها به وجود آمده است.

زاده قشمی با بیان اینکه امروز در اکوسیستم رسانه‌ای میکرو رسانه‌ها بازی گردانی می‌کنند، گفت: شخصیت‌های حقیقی در بستر این پلتفرم‌ها که صاحبان بیگ دیتا هستند و همچنین ابزار قدرت پلتفرم‌ها در حکمرانی هستند بازیگردانان اصلی اکوسیستم رسانه‌ای کشور شده‌اند.

وی ادامه داد: ما در حکمرانی حوزه موضوعی خود ناگزیریم از بیگ دیتا‌ها جهت تاثیرگذاری در افکار عمومی استفاده کنیم.

رییس مرکز ارتباطات وزارت صمت گفت: حتما داده‌ها به حکمرانان این اختیار را می‌دهند که برای تسلط بر افکار عمومی راهبرد نگاری کنند و در جوامع نظام‌مندی که آراء ملت و افکارعمومی مهم است، به این سمت سوق یابد که به بیگ دیتا‌ها تسلط پیدا کنند.

وی افزود: معتقدم در دولت جدید و همچنین در راستای جهاد تبیینی که حضرت آقا فرمودند، ناگزیریم میکرو رسانه‌های مردمی را در لایه‌های مختلف جامعه فعال کنیم.

زاده قشمی با تاکید بر اینکه اتفاق مهمی که حتماً باید رقم بخورد، شخصیت‌سازی رهبران افکار عمومی منطبق سیاست‌های ماست، اظهار کرد: ما نیاز به جریان‌سازی رسانه‌ای داریم و برای جریان سازی رسانه‌ای نیازمند شخصیت سازی هستیم و همچنین برای این شخصیت سازی نیازمند تسلط به پلتفرم‌ها را هستیم و تسلط بر پلتفرم‌ها مستلزم فعال سازی میکرو رسانه‌ها است که تمامی این بسته کامل حکمرانی نرم در اختیار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه طراحی بهره برداری از بیگ دیتا‌ها هم حتماً نیاز به اتاق فکر‌های تخصصی دارد، گفت: ایجاد فهم بهره‌مندی از بیگ دیتا‌ها برای مدیران نظام هم مسئله‌ای است که تبیین آن شاید نیاز ز به همایش‌های تخصصی دارد.

رییس مرکز ارتباطات وزارت صمت عنوان کرد: انعکاس این پلن‌های تخصصی در لایه حکمرانی و لایه میانی یک الزامی است که باید تمام رسانه‌های تخصصی این اتفاق را رقم بزنند.

زاده قشمی در پایان خاطرنشان کرد: ما در حوزه موضوعی تخصصی خود در دولت با شبکه عظیمی از مسائل مواجهیم که به این نقطه رسیده‌ایم که تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مدیران حوزه موضوعی ما بر اساس بیگ دیتا‌ها باشد چرا که بدون تسلط دقیق نسبت به آن‌ها تصمیم گیری‌های مدیریتی مسئله ایجاد خواهد کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده