به گزارش میمتالز، مجید کیانی امروز در نشست هم اندیشی با مدیران رسانهها از آغاز اصلاح فرآیندهای صدور مجوز سرمایهگذاری خبر داد و اظهار کرد: پیچیدگی، اطاله زمان و روند طولانی فرآیندها یا عدم تکریم مناسب ارباب رجوع از مشکلات مطروحه سرمایهگذاران بود و در این راستا مقرر شد فرآیندها سریعا چابکسازی گردد و برای سهولت امور، سامانه سرمایهگذاری در حال طراحی است.
وی یادآور شد: طی این دو ماه بخشی از چالشها و مشکلات بررسی و احصا گردید و برای رفع این آنها برنامهریزی شد. مهمترین مسایل مطروحه از سوی صنوف، صاحبان مجتمعهای تجاری و یا افرادی که کالای همراه مسافر عرضه میکردند، درصد ماخذهای گمرکی بود و منجر به تجدیدنظر در خصوص ماخذها شد.
کیانی طراحی سامانه نوبتدهی غیرحضوری و انجام اصلاحات اساسی در جهت رفع مشکلات مربوط به خودروهای ارس پلاک، نصب تجهیزات جهت تامین آب سایت صنایع سنگین، تشکیل کارگروههای مختلف جهت بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، مجتمعها و مسایل درونسازمانی، برنامهریزی برای اجرای پروژههای محرومیتزدایی در حوزه مدارس و آبرسانی و راه، حذف استعلامات مضاعف جهت صدور پروانهها و نیز راهاندازی سامانه املاک در بستر GIS از دیگر راهکارهایی بود که در راستای رفع چالش واگذاری اراضی منجمله ایجاد تعارض و انباشت پروندههای حقوقی انجام شد.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه در خصوص کمیت سهمیه کالای مسافری برخی مجتمعها و یا قیمت کالای مسافر به نسبت شهرهای اطراف ناراضایتیهایی وجود دارد، افزود: گمرک ایران در این خصوص نقش اساسی دارد و اگر صرفا به قانون عمل شود کفایت میکند.
وی با تاکید بر ظرفیت لجستیکی این منطقه، گفت: در نظر داریم جلفا را به هاب لجستیکی مرزی شمالغرب کشور تبدیل کنیم. این موضوع قبلا توسط وزارت راه مطالعه و پیشنهاد شده که منطقه آزاد ارس به عنوان هاب لجستیکی مرزی شمالغرب کشور ایفای نقش کند.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس نقش رسانهها در برندینگ ارس را موثر خواند و توضیح داد: رسانهها در پروژه برندینگ ارس نقش تاثیرگذاری دارند. خیلی از افراد اطلاعات کافی از منطقه آزاد ارس و اقدامات انجام گرفته علیالخصوص ظرفیتهای گردشگری ندارند. قویا معتقدم ظرفیت گردشگری منطقه آزاد ارس در پیشرفت منطقه خیلی میتواند تاثیرگذار باشد.
کیانی در پاسخ به سوالی در خصوص احداث فرودگاه ارس، با بیان اینکه ما نگاه هدفمحور به فرودگاه داریم و دنبال رفع نیازهایمان از طرق متنوع هستیم، تصریح کرد: مسئله اصلی در موضوع احداث فرودگاه ارس نظر سازمان محیطزیست مبنی بر تداخل طرح با منطقهی حفاظتشده مراکان است؛ لذا باید این مشکل رفع گردد تا مجوز فعالیت عمرانی صادر شود. ما نیز تا زمان حل مشکلات میتوانیم از سایر ظرفیتهای موجود مثل فرودگاههای تبریز، خوی و ماکو استفاده کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر اینکه در عمل نشان داده به استفاده از ظرفیتهای درونسازمانی معتقد است، تاکید داشت: اولویت با کارکنان ارس و بومیهای منطقه است و هر فردی بتواند با یکدستی و همراهی تیم ما را به اهداف مدنظر برساند از توانمندیاش بهره میبریم. بنده برای پیشرفت منطقه و پیشبرد امور از هر آدم موفق، از هر کجای ایران که باشد استفاده میکنم.
وی در پاسخ به شائبه رزومه افراد در انتصابات، عنوان کرد: سوابق را صرفا در بخش دولتی نمیبینم و معتقدم افرادی که در بخش خصوصی توانمند ظاهر میشوند میتوانند در سازمانها تحول ایجاد کنند. نگاه اداری ندارم و اتفاقا در برخی پستها افراد صاحب نگرشهای اقتصادی و دارای سابقه فعالیت در بخش خصوصی میتوانند موثرتر واقع شوند.
کیانی با اشاره به برنامهریزی برای ایجاد گروه مشاوران اقتصادی و گردشگری، اظهار کرد: هر یک از صاحبان بخش خصوصی و فعالان این عرصه که فکر میکنند میتوانند با ایدههایشان در این گروه کمک حالمان باشند با مراجعه به سازمان یاریمان کنند.
وی اضافه کرد: با راهاندازی سامانه فروشگاهی بسیاری از شائبات پایان مییابد بطوریکه سهمیه کالای مسافر بین صنوف تقسیم و جزئیات فروش و نحوهی آن مشخص میگردد.
منبع: خبرگزاری فارس