تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۶۸۸۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی:

طرح‌های نیمه کاره‌ای که باعث آبرو ریزی استان شده، تعیین تکلیف شود/ از عملکرد ایمیدرو و ایدرو در کرمانشاه ناراضی هستیم

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های نیمه کاره‌ای که باعث آبرو ریزی استان شده، تعیین تکلیف شود ایدرو کوتاهی‌های فراوانی در این زمینه کرده است که باید جبران شود.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام حسینی کیا در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کرمانشاه در زمان جنگ بیش از ۱۲۰۰ بار بمباران و موشک باران شد و بیشترین زن شهیده و بیشترین جانباز کودک متعلق به استان کرمانشاه است؛ این استان دین خود را یه انقلاب ادا کرده است و هم اکنون انقلاب باید دین خود را به مردم این استان ادا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه برخی از مطالبات فعالان این عرصه را میشنویم برای ما دردناک است وقتی فعال اقتصادی به این نتیجه میرسد که کار نکردن در این عرصه برای او بهتر است، نشان می‌دهد قوانین تعریف شده دست و پا گیر هستند.

این مسوول با اشاره به انتقاد برخی از فعالان اقتصادی استان کرمانشاه در زمینه بورس، تصریح کرد: لیدر‌های بورس نمی‌گذارند قیمت پایین بیاید، سهام خود بورس همیشه ارزشی رو به بالا دارد، ولی تمامی شرکت‌ها دارای نوساتی هستند در نتیجه باید سهام خود بورس خارج شود تا در این زمینه به تعادل برسیم.

حجت الاسلام حسینی کیا با تاکید بر لزوم در دستور کار قرار گرفتن پروژه‌های نیمه تمام در استان کرمانشاه عنوان کرد: ایدرو و ایمیدرو تکالیف خود در کرمانشاه را انجام ندادند و باید این مهم مورد توحه قرار گیرد و ما از عملکرد آن‌ها رضایت نداریم.

وی با تصریح اینکه در حوزه معادن معارضانی هستند که ما خیلی حرف در این زمینه داریم، تصریح کرد: استاندار کرمانشاه در زمینه معارضان معادن تعیین تکلیف کند و مدیرانی که اشراف دارند در این زمینه معرفی شود چرا که خیلی از این پهنه‌ها مغفول مانده است.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طرح‌های نیمه کاره‌ای که باعث آبرو ریزی استان شده، تعیین تکلیف شود ایدرو کوتاهی‌های فراوانی در این زمینه کرده است که باید جبران شود.

این مسوول با تاکید بر لزوم افزایش اختیارات استانی بانک‌ها در زمینه حمایت از صنایع ادامه داد: در حال حاضر اختیارات ۱۵ میلیارد تومان است که باید افزایش یابد.

منبع: مرصاد نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده