تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۹
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۲۶۹۱۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس هیات مدیره خانه معدن کرمانشاه خواستار شد؛

لزوم هماهنگی ادارات دولتی مرتبط با توسعه معادن

‌می‌متالز - رییس هیات مدیره خانه معدن کرمانشاه با اشاره به اصلاح قانون معدن در مجلس گفت: هماهنگی ادارات دولتی مرتبط با توسعه معادن باید در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه‌ای سلیقه‌ای عمل نشود.

به گزارش می‌متالز، محمد عارف ابراهیمی پنج شنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: امروزه ریل گذاری بهره برداری و استفاده از معادن بجای درآمد‌های نفتی در دستور کار قرار دارد تا برای توسعه بیشتر این مهم را به کمک بگیرم.

رییس هیات مدیره خانه معدن کرمانشاه افزود: ۴۰ میلیارد تن مواد معدنی در کشور وجود دارد و در این زمینه جزو رتبه‌های خوب در دنیا هستیم و بیش از ۱۰ معدن فعال در کشور جایگاه جهانی دارند.

این مسوول با اشاره به وجود بیش از ۴ هزار معدن فعال و ۴۱۵۹ معدن غیرفعال در کشور عنوان داشت: در دنیا به ازای ایجاد یک شغل در معدن ۱۷ شغل خارج از معدن ایجاد می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: ایمیدرو در پهنه سنقر کار مطالعه را انجام داد، اما پس از آن ۴ دستگاه دولتی با اکتشاف مخالفت کردند و مطلب مهمی که در این زمینه مورد توجه است عدم هماهنگی دستگاه‌های دولتی است.

وی با اشاره به وجود ۱/۱ میلیارد تن ذخیره معدنی در استان خاطر نشان کرد: ۸ ماده معدنی از معادن استان استخراج میکنیم.

این مسوول ادامه داد: در دنیا بعد از آمریکا و کانادا ذخیره قیر طبیعی در استان کرمانشاه است همچنین از ذخایر قوی منگنز در هرسین برخورداریم که به واسطه جنگ تحمیلی هشت سال دست نخورده باقی مانده است و هیچ گونه بهره برداری نداشته ایم.

رییس هیات مدیره خانه معدن کرمانشاه با اشاره به اصلاح قانون معدن در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هماهنگی ادارات دولتی مرتبط با توسعه معادن باید در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه‌ای سلیقه‌ای عمل نشود.

این مسوول گفت: در بخش معارضین محلی هم دچار مشکلاتی هستیم که باید قانون از ما حمایت لازم را داشته باشد.

وی بیان داشت: ماشین آلات بخش معادن ما فرسوده هستند، از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ واردات ماشین آلات نداشته ایم و در این زمینه نیازمند حمایت هستیم.

منبع: مرصاد نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده