تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۶۹۱۰۹
سرویس خبر : صنایع کوچک

کلنگ‌زنی احداث کارخانه تولید شیشه در شهرک‌صنعتی فاز ۳ ارومیه/ اشتغالزایی برای ۱۲۰۰نفر

‌می‌متالز - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی از احداث کارخانه شیشه در استان خبر داد و گفت: با احداث کارخانه شیشه و بهره‌برداری از این واحد تولیدی برای ۱۲۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد و از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، جواد کرمی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه تولیدی اروم شیشه ساچی اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی با توجه به برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب و همسایگی با کشور‌های عراق و ترکیه، آذربایجان بهترین پتانسیل را برای صادرات محصولات و ارزآوری برای کشور دارد که بایستی از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده کرد.

وی ادامه داد: استان آذربایجان‌غربی دارای بهترین و غنی‌ترین معادن و مواد معدنی بوده که این مزیت بسیاری عالی برای استان است، اما متاسفانه در بخش مواد معدنی خام‌فروشی انجام شده، که در تلاش هستیم با احداث واحد‌های فرآوری شده از خام فروشی جلوگیری کنیم.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به یکشنبه‌های تولید عنوان کرد: در یکشنبه‌های تولید استاندار آذربایجان‌غربی حمایت‌های لازم در بخش تولید و سرمایه‌گذار را انجام می‌دهد که این موضوع در جهت توسعه اقتصادی استان و کشور مفید واقع خواهد شد.

کرمی عنوان کرد: طی جلسات یکشنبه‌های حمایت از صنعت و تولید و سرمایه‌گذاری تصمیم بر احداث کارخانه تولیدی شیشه مطرح و استاندار آذربایجان‌غربی عزم جدی برای احداث این کارخانه بزرگ در استان را انجام و برنامه‌ریزی لازم برای جذب سرمایه‌گذار اتخاذ شد.

این مقام مسوول یادآور شد: با بهره‌برداری از کارخانه شیشه به طور مستقیم برای ۱۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی انجام و نیاز‌های داخلی در بحث شیشه فراهم می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده