تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۳۰۲۳۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

به کارگیری ماشین آلات متروکه گمرک بازرگان، در معادن

‌می‌متالز - معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برخی از ماشین آلات وارداتی که در گمرک بازرگان متروکه بودند در اختیار معدن کاران منطقه آزاد ماکو قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با دستور استاندار و در راستای تحقق سیاست‌های دولت مردمی، تدابیر لازم برای ساماندهی ماشین آلات متروکه در گمرک بازرگان اندیشیده و این وسایل تعیین تکلیف شدند.

جواد کرمی به مشکلات برخی ماشین آلات وارداتی در گمرک بازرگان اشاره کرد و افزود: مشکلات ۱۲۶ دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی در شورای برنامه ریزی استان بررسی و ۱۲ دستگاه قابل استفاده در اختیار معدن کاران منطقه آزاد ماکو قرار گرفت.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی به وضعیت ۱۱۴ دستگاه باقی‌مانده نیز که به دلیل عدم ارائه اسناد جهت رفع مشکلات گمرکی متروکه شده بودند، اشاره کرد و ادامه داد: از ۳۳ دستگاه مرتبط با حوزه کشاورزی، ۱۸ دستگاه با رفع مشکلات، ترخیص شده و ۱۵ دستگاه به دلیل عدم اخذ مجوز ترخیص، در اختیار اموال تملیکی قرار گرفت.

کرمی همچنین با قدردانی از حمایت و همراهی دستگاه قضایی استان در ارتباط با تعیین تکلیف ماشین آلات گمرک بازرگان اظهار کرد: دستگاه قضایی مجوز فروش و برگزاری مزایده را برای ماشین آلات متروکه صادر کرده است.

استفاده از واگن‌های متروکه در مسیر ارومیه - مشهد

وی به سفر رییس سازمان اموال تملیکی کشور به استان آذربایجان غربی جهت آزاد سازی ۱۰ دستگاه واگن متروکه در گمرک بازرگان اشاره کرد و گفت: با توجه به تدبیر استاندار آذربایجان‌غربی، این واگن‌ها به شرط استفاده در مسیر ارومیه - مشهد و مبادلات مرزی استان، آزاد سازی و در اختیار شرکت ریل گستر کوثر قرار خواهند گرفت.

کرمی با اشاره به بررسی مسایل و مشکلات حوزه‌های مختلف در سفر‌های شهرستانی مقام عالی استان، اضافه کرد: در شورای برنامه ریزی استان، تصمیمات لازم برای رفع مشکلات و توسعه هر شهرستان اتخاذ می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده