تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۶۹۲۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۷۹ درصد واحد‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند

‌می‌متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۹ درصد واحد‌های صنعتی این استان معادل ۴۱۱ واحد هم اکنون فعال و نیمه فعال هستند.

به گزارش می‌متالز، کریم روزبهان روز شنبه میزان سرمایه گذاری واحد‌های فعال استان را افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از ۶ هزار نفر در واحد‌های صنعتی فعال و نیمه فعال هم اکنون به اشتغال مشغولند.

روزبهان تعداد واحد‌های صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر استان را ۵۲۱ واحد اعلام کرد و افزود: سرمایه گذاری این واحد‌های صنعتی بیش از ۱۳ هزارو ۹۵۶ میلیارد ریال است.

وی ابراز کرد: از تعداد واحد‌های صنعتی استان بیش از ۲۱ درصد معادل ۱۱۰ واحد به دلایل مختلف غیر فعال هستند.

به گفته روزبهان میزان سرمایه گذاری واحد‌های غیرفعال استان یک هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال و اشتغال زمان فعالیت این واحد‌ها را ۲ هزار و ۳۱۱نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۳۹۴ طرح صنعتی در مناطق مختلف این استان با فرصت اشتغالزایی ۹ هزار نفر در دست اجراست.

روزبهان افزود: برای اجرای این تعداد طرح صنعتی بیش از ۴۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برخی از واحد‌های صنعتی غیر فعال این استان قابلیت احیا دارند، گفت: مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، امسال بیش از ۲۶ واحد صنعتی غیر فعال در استان به چرخه تولید وارد خواهد شد.

روزبهان عنوان کرد: هم اکنون ۷۸ پروانه بهره برداری معدن در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶ معدن فعال و ۳۲ معدن در حال تجهیز و یا غیر فعال هستند.

وی گفت: فعال سازی واحد‌های راکد یکی از اولویت‌ها مهم دولت است که کار شناسایی آن‌ها در استان انجام شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده